FROM CACHE - nl_header

Klanten kunnen bestelling niet betalen

Klanten kunnen bestelling niet betalen

Beauquet
Bezoeker
2 0 0

Goedemiddag,

Ik krijg vaak aanvragen via de e-mail voor bijvoorbeeld op maat gemaakte bestellingen. Ik maak dan handmatig de bestelling aan in shopify en stuur de klant de factuur. De klant krijgt dan een e-mail met ''betaal hier''. Vervolgens kunnen ze (zo blijkt) via die link niet betalen. Ze moeten het bedrag vervolgens handmatig overmaken naar mijn banknummer, wat weer veel mutaties geeft. 

Iemand enig idee hoe dit komt/ hoe ik dit kan verhelpen?

MVG,
Beau

8 ANTWOORDEN 8

jorisverhoeven
Nieuw lid
5 0 0

zelfde probleem hier, nog geen oplossing gevonden. vroeger werkte dit wel zonder enig probleem.

Jay
Shopify Staff
229 113 22

Hoi @Beauquet & @jorisverhoeven

@Beauquet, hartelijk dank voor het aanmaken van dit onderwerp en @jorisverhoeven jij ook bedankt voor je bijdrage!   

Sturen jullie in dit geval een factuur naar de klant wanneer jullie het conceptbestelling aanmaken? Zo ja, wanneer de klant op Betaal hier drukt; ontvangen ze dan een foutmelding wanneer ze proberen af te rekenen? Zo ja, is het mogelijk om hier een screenshotje van op te nemen in een reactie? Op deze manier kan ik dit wat beter voor jullie onderzoeken. Bij voorbaat dank! 

Al met al zou het mogelijk moeten zijn om via de ontvangen factuur een betaling te moeten kunnen plaatsen op jullie webwinkels. Het zou dus niet noodzakelijk moeten zijn om handmatig buiten Shopify een betaling vast te leggen. Wel is het belangrijk om te melden dat de factuurgegevens van de klant overeenkomen met de factuurgegevens gekoppeld aan hun klantaccounts. Mocht dit niet het geval zijn dan zou het inderdaad kunnen zijn dat - wanneer de klant dit wijzigt - ze een foutmelding ontvangen. 

Ik deel graag dit hulpdocument met jullie waar jullie meer over het verzenden van facturen om betalingen voor conceptbestellingen vast te leggen kunnen lezen. 

Daarnaast zijn jullie ook van harte welkom om contact op te nemen met onze ondersteuningsteam. Op deze manier kunnen we ook gelijk een kijkje in jullie accounts nemen om dit goed voor jullie verder te bekijken. Als jullie in dat geval ook even het bestelnummer zouden kunnen opnemen in jullie bericht dan zou dit ook enorm helpen. 

Groetjes,

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

jorisverhoeven
Nieuw lid
5 0 0
Hallo Jay,

Dankjewel voor je feedback.

De Shopify support is er al volop mee bezig. Ze zijn op zoek naar een
oorzaak en oplossing maar voorlopig nog geen resultaat.

Klopt wij sturen vanuit shopify een betaallink naar de klant. De klant komt
vervolgens op de betaalpagina van shopify en kan daar normaal de betaling
afronden.

Ik heb al eens het adres van de klant op voorhand ingegeven in shopify en
dan krijg je in de betaalpagina niet meer de vraag om je adres in te geven,
je krijgt dan ook geen rode velden meer maar toch kan je niet verder. Scherm
blijft dan hangen als je op "bestelling nakijken" klikt en je ziet niets
veranderen.

In bijlage een printscreen.

Met vriendelijke groeten

Joris
Jay
Shopify Staff
229 113 22

Beste @jorisverhoeven,

Super dat je al contact hebt opgenomen met support. In dit geval kan support je het beste verder helpen, aangezien ze in je account kunnen kijken en het op deze manier wat beter voor je kunnen onderzoeken. Mijn hoop is dat je hier snel een oplossing voor vind! Als je een oplossing hebt gevonden samen met support, deel deze dan graag even binnen dit onderwerp zodat andere gebruikers dit ook terug kunnen zien. Bij voorbaat dank! 

Beste @KimMatthys,

Jij ook bedankt voor je bijdrage aan dit onderwerp. In dit geval is het handig om een specifiek voorbeeld te hebben van een klant en een conceptbestelling waar dit fout gaat. Op deze manier kunnen we dit vervolgens in je account bekijken en kunnen we dit verder voor je onderzoeken. Zou jij ook even contact kunnen opnemen met support zodat we je hier verder mee kunnen helpen? Als je dit vervolgens met behulp van support hebt opgelost, kun je dan ook even het antwoord binnen dit onderwerp delen? Bij voorbaat dank! 

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

KimMatthys
Bezoeker
3 0 0

Beste, is dit reeds opgelost? Ik heb hetzelfde probleem.

De stappen die ik doe:

Bestelling aanmaken.

Factuur verzenden naar klant.

Klant krijgt betaallink.

De link vraagt om facturatieadres in te vullen.

Men kan niet verder naar betalen, want de ingevulde velden blijven rood en Shopify blijft vragen naar "voer in".

Hierdoor moet ik voor bestellingen die niet via de shop gebeuren, een betaallink doorsturen naar de klant via mijn bank app.

Extra werk en ook niet geregistreerd zoals het moet volgende de boekhouder.

Graag meer info.

Bedankt voor de hulp.

Groeten

Kim

jorisverhoeven
Nieuw lid
5 0 0

Dag Kim, Nee helaas nog geen oplossing. na een tijd laat ik de mensen overschrijven omdat een betaling niet kan blijven wachten. dan wordt het probleem bij shopify als opgelost gemarkeerd en is het wachten tot het een volgende keer opduikt. Ik heb het gevoeld dat veel gebruikers van shopify dit probleem hebben sinds de update van de betaalpagina. bij mij gebeurt het alleen als ik een betaal link stuur naar klanten. Als het volledige adres al is ingevuld op voorhand bij de klant dan verschijnen de rode velden zelfs niet en gebeurt er gewoon niets.  Hopelijk vinden ze de fout in het shopify platform. 

KimMatthys
Bezoeker
3 0 0

Joris, bij mij is het opgelost. Vandaag is het gelukt. Ik hoop bij jou ook!

jorisverhoeven
Nieuw lid
5 0 0

Oh Super! Hebben ze iets speciaal gevonden/gedaan?