FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Orders

Opgelost

Orders

Henk67
Nieuw lid
4 0 0

Een goedenavond,

Voor mijn boeking zoek ik de uitbetaling van de orders die besteld zijn, (Factuur). Zodat ik deze in mijn boekhoudpakket kan inboeken. 

Alvast bedankt.

Gr, Henk

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Jay
Shopify Staff
229 113 22

Geslaagd.

Hey @Henk67!

Het is zeker mogelijk om uitbetalingsrapporten te exporteren vanuit je Shopify-beheercentrum. Het is wel belangrijk om te melden dat dit alleen geldt voor je Shopify Payments uitbetalingen, dus mocht je ook gebruik maken van een externe betaalmethoden (zoals bijvoorbeeld Mollie) - dan zul je deze uitbetalingsrapporten ook bij de externe betaalmethoden zelf moeten exporteren. 

Je kunt de volgende stappen volgen om uw uitbetalingen te exporteren:

1. Log in je Shopify-beheercentrum via de accounteigenaar profiel en klik op Instellingen > Betalingen.
  2.  Klik in de Shopify Payments sectie op Uitbetalingen weergeven.
  3. Vanuit deze pagina kun je rechtsbovenin op Exporteren klikken.
  4. Selecteer welke uitbetalingen je wilt exporteren, en selecteer in welke formaat je deze wilt exporteren (CSV voor Excel, Numbers of andere spreadsheetprogramma's of Standaard CSV-bestand). 
  5. Klik vervolgens op Uitbetalingen exporteren

Als je graag liever je bestellingen als facturen wilt exporteren dan is dit iets wat niet direct mogelijk is. Shopify creëert namelijk geen facturen voor bestellingen. Wat ik in dit geval voorstel is dat je de bestelpagina's opslaat als PDF. Je kunt de volgende stappen volgen om dit voor elkaar te krijgen:

1. Ga vanuit je Shopify-beheercentrum naar Bestellingen.
  2. Klik op een bestelling om de bestelpagina te openen. 
  3. Klik vervolgens rechtsbovenin op Meer acties > Bestelpagina afdrukken.
  4. Sla vervolgens het bestelpagina op als PDF. 

Mocht je toch graag behoefte hebben aan facturen voor je bestellingen dan bestaat hier gelukkig wel een mogelijkheid voor. Er zijn een stuk of wat apps op de Shopify App Store die via een API-koppeling het mogelijk maken om automatisch facturen aan te maken voor bestellingen. Ik heb de volgende apps gevonden waar je misschien interesse in zult hebben:

Aangezien er veel apps zijn die soortgelijke functies beschikbaar stellen nodig ik je zeker uit om ook zelf even een kijkje te nemen op de Shopify App Store. Op deze manier kun je er zeker van zijn dat je een app kiest die perfect bij je behoeftes past! 

Groeten,

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1

Jay
Shopify Staff
229 113 22

Geslaagd.

Hey @Henk67!

Het is zeker mogelijk om uitbetalingsrapporten te exporteren vanuit je Shopify-beheercentrum. Het is wel belangrijk om te melden dat dit alleen geldt voor je Shopify Payments uitbetalingen, dus mocht je ook gebruik maken van een externe betaalmethoden (zoals bijvoorbeeld Mollie) - dan zul je deze uitbetalingsrapporten ook bij de externe betaalmethoden zelf moeten exporteren. 

Je kunt de volgende stappen volgen om uw uitbetalingen te exporteren:

1. Log in je Shopify-beheercentrum via de accounteigenaar profiel en klik op Instellingen > Betalingen.
  2.  Klik in de Shopify Payments sectie op Uitbetalingen weergeven.
  3. Vanuit deze pagina kun je rechtsbovenin op Exporteren klikken.
  4. Selecteer welke uitbetalingen je wilt exporteren, en selecteer in welke formaat je deze wilt exporteren (CSV voor Excel, Numbers of andere spreadsheetprogramma's of Standaard CSV-bestand). 
  5. Klik vervolgens op Uitbetalingen exporteren

Als je graag liever je bestellingen als facturen wilt exporteren dan is dit iets wat niet direct mogelijk is. Shopify creëert namelijk geen facturen voor bestellingen. Wat ik in dit geval voorstel is dat je de bestelpagina's opslaat als PDF. Je kunt de volgende stappen volgen om dit voor elkaar te krijgen:

1. Ga vanuit je Shopify-beheercentrum naar Bestellingen.
  2. Klik op een bestelling om de bestelpagina te openen. 
  3. Klik vervolgens rechtsbovenin op Meer acties > Bestelpagina afdrukken.
  4. Sla vervolgens het bestelpagina op als PDF. 

Mocht je toch graag behoefte hebben aan facturen voor je bestellingen dan bestaat hier gelukkig wel een mogelijkheid voor. Er zijn een stuk of wat apps op de Shopify App Store die via een API-koppeling het mogelijk maken om automatisch facturen aan te maken voor bestellingen. Ik heb de volgende apps gevonden waar je misschien interesse in zult hebben:

Aangezien er veel apps zijn die soortgelijke functies beschikbaar stellen nodig ik je zeker uit om ook zelf even een kijkje te nemen op de Shopify App Store. Op deze manier kun je er zeker van zijn dat je een app kiest die perfect bij je behoeftes past! 

Groeten,

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog