FROM CACHE - nl_header

payments

payments

Laisvanwauwe
Bezoeker
1 0 0

Beste

Ik heb paar dagen geleden een dropshipping bedrijf opgestart. Ik wou een testkoop doen maar telkens als ik iets probeer te kopen van mijn website lukt het niet. Ik heb al verschillende keren een andere provider gebruikt en het lukt bij geen enkele, hij geef telkens een error. Ik heb het ook al op verschillende toestellen geprobeerd het lukt gewoon niet. Op mijn home pagina van Shopify staat er dat mijn betalingen op wacht staan en dat ik Shopify moet contacteren. Om voor te gaan met mijn bedrijf zou ik details moeten inleveren, dit heb ik al meerdere keren gedaan en het werkt nog niet. Nog een probleem is dat ik mijn bedrijf niet kan opzoeken op google het lukt alleen maar als je de domeinnaam invoert op safari. Weet iemand hoe ik deze problemen kan oplossen, ik zou u heel dankbaar zijn.

Lais van Wauwe

1 ANTWOORD 1

Peter
Shopify Staff
107 33 23

Hi Lais,

allereerst hartelijk welkom bij Shopify en op onze Community! Mijn naam is Peter, van Shopify Support. Ik begrijp dat u een test aankoop probeert te doen op uw nieuwe winkel, maar dat nog niet wil lukken omdat uw Shopify Payments verificatie nog niet is afgerond.

Shopify Payments Verificatie

Voordat uw Shopify Payments is geverifieerd, kan het inderdaad zo zijn dat verkopen zijn uitgeschakeld, om winkeliers en klanten te beschermen. Dit is een wettelijke vereiste van onze bankpartner. 

Uiteraard heb ik geen inzicht in de besluitvorming over deze documenten, maar het lijkt er dus op dat uw eerder ingeleverde document niet aan onze vereisten voldeed.

U kunt verschillende soorten documenten gebruiken om uw adres en identiteit te verifieren. Klik hier voor een lijst per land van geaccepteerde documenttypes. In de meeste gevallen die wij zien, worden documenten niet geaccepteerd bijvoorbeeld omdat het adres, of de naam op het document, niet overeenkomt, of dat het document niet goed leesbaar is. Vaak vult men het bedrijfsadres in bijvoorbeeld, in plaats van het huisadres (omdat het om een financiële overeenkomst gaat, is het belangrijk dat wij uw huisadres hebben), vult men een bedrijfsnaam/pseudoniem in in plaats van hun wettelijke naam, of woont men nog bij ouders thuis, waardoor energierekeningen niet op de juiste naam staan. Omdat het namelijk om financiële zaken gaat, hoort de naam op de rekening de naam te zijn van de eigenaar van het account, en niet de naam van het bedrijf zelf. Dit heeft te maken met de financiële regelgeving en is onder meer bedoeld om te verzekeren dat bij misbruik de eigenaar achterhaald kan worden. Ik zou dus in eerste instantie even willen vragen of u deze aspecten kunt checken, en nogmaals de gevraagde documentatie zou kunnen uploaden.

Voor het gemak deel ik even voorbeelden van documentatie die in Nederland geschikt zijn als Bewijs van Adres:

• energierekening (Utility bill) - dated within 6 months

• verklaring van een financiële instelling (Statement from a financial institution) - dated within 6 months

• door de overheid verstrekte brief (Government issued letter)

• bewijs van inboedelverzekering (Proof of home insurance)

Voor Bedrijfs-/entiteitsdocumenten:

• Btw-registratie
  • Bedrijfsregistratiecertificaat
  • Nota van verordeningen

En voor gebruik als Identiteitsdocumenten:

• Paspoort
  • Rijbewijs: scans van voor- en achterkant zijn vereist
  • Nationaal ID: scans van voor- en achterkant zijn vereist
  • Verblijfsvergunning-ID
  • Nederlands vreemdelingendocument

Voor België is hier een lijst van voorgestelde documenten: 

Identiteitsdocumenten:

• Paspoort
  • Rijbewijs: scans van voor- en achterkant zijn vereist
  • Fotokaart: scans van voor- en achterkant zijn vereist

Adresdocumenten:

• Certificaat van verblijf
  • Gas-, water- of elektriciteitsrekening
  • Bankafschrift
  • Verblijfsvergunning
  • Hypotheekdocument
  • Inschrijvingsbevestiging gemeente
  • Pensioendocument

Bedrijfs-/entiteitsdocumenten:

• Btw-registratie
  • Uittreksel uit het Handelsregister
  • Articles of Incorporation (bewijs van bedrijfsregistratie)
  • Kopie van gepubliceerde appendices in het officiële Belgische register
  • Financiële documenten

Belangrijk verder is dat uw Shopify Payments account op naam staat van een echte persoon (dus met naam, en wettelijk woonadres). U kunt bijvoorbeeld geen winkeladres invoeren. Dit is een wettelijke vereiste omdat dit een internationale financiële regeling is en wij verplicht zijn deze informatie te checken.

Mocht u met de hierboven gegeven informatie nog steeds niet uw Shopify Payments geverifieerd krijgen, dan wil ik daarom graag vragen of u even contact op kunt nemen met support via het helpcentrum (scroll naar beneden op een help-pagina):

De kans is groot dat we dan even moeten escaleren naar ons verificatie-team, zodat zij even nauwer met u samen kunnen werken om dit opgelost te krijgen. Omdat dit team het vrij druk heeft, probeer ik waar mogelijk eerst even deze informatie aan winkeliers door te geven, omdat dit in het merendeel van de gevallen de snellere oplossing om aan de slag te kunnen met uw winkel.

En als u klaar bent met het ontwerp van uw winkel, vergeet dan niet om feedback te vragen voor meer tips en advies

Met warme groet,

Peter | Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is je vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog