FROM CACHE - nl_header

Phishing mail

Subtiel_Co
Bezoeker
1 0 0

Hallo,

Ik heb een e-mail gekregen (zogenaamd) van Shopify. De inhoud is in het engels, gaat erom dat mn bankgegevens niet correct zijn ingevuld, dat ik deze aan moest passen mocht ik uitbetaald willen worden. Met een link en (elektronisch) ondertekend door Shopify. Klikte de link, maar kreeg meteen waarschuwing van mn browser over de pagina, dus niet verder gegaan, wel bij de oorspronkelijke e-mail even nagekeken wie de afzender (e-mail) is, en dat is inderdaad iets heel anders dan wat je verwacht van Shopify. Heb de support bericht gestuurd, maar kon de foto's niet uploaden. Probeer ik het hier alsnog doen, mocht iemand het herkennen? Verneem ik het graag, en weet zeker dat Shopify dat ook doet.

IMG_1200.PNG

 

IMG_1201.PNG

 

IMG_1202.PNG

 

IMG_1203.PNG

 

IMG_1204.PNG

 

1 ANTWOORD 1

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Subtiel_Co,

Maxime hier bij Shopify, bedankt voor je bericht!

Dat ziet er inderdaad niet uit als een legitieme mail van Shopify, dus het is goed om te horen dat je geen gevoelige gegevens hebt ingevoerd. Bedankt ook voor het melden van de mail. Zou ik je mogen vragen om De originele email als bestand te downloaden, en deze als bijlage door te sturen naar: safety@shopify.com?

Verder heb ik hier nog een lijst met beveiligingstips:

  1. Beveilig apparaten door anti-malwaresoftware te installeren. Het wordt ook aangeraden ervoor te zorgen dat je wifi is beveiligd volgens de instructies van jouw internetprovider.
  2. Werk het wachtwoord bij voor het inloggen op je e-mailaccount en schakel eventuele aanvullende beveiligingsfuncties in die je e-mailserviceprovider biedt, bijvoorbeeld een tweestapsverificatie, ook wel tweefactorauthenticatie genoemd
  3. Update je wachtwoord voor je Shopify-account - Zorg ervoor dat je een sterk uniek wachtwoord gebruikt. We hebben een handige bron die ik zou aanraden te bekijken, genaamd Unieke wachtwoorden genereren met een wachtwoordkluis
  4. Nadat je je Shopify-accountwachtwoord hebt bijgewerkt, raad ik aan authenticatie in twee stappen in te schakelen voor extra veiligheid bij het inloggen. Meer informatie hierover is (hier te vinden).
    Zorg ervoor dat de bovenstaande stappen zijn voltooid door alle gebruikers met toegang tot de Admin van je winkel.
  5. Controleer en update je bankgegevens voor Shopify Payments om er zeker van te zijn dat je de juiste account hebt verbonden. We raden ook aan om het gedeelte ‘Geaccepteerde betalingen’ in de Shopify Payments-instellingen te controleren en ervoor te zorgen dat alle belangrijke betaalmethoden die je wilt accepteren, zijn geselecteerd.
  6. Controleer alle gateway-integraties van derden om er zeker van te zijn dat de juiste accounts zijn gekoppeld - bijvoorbeeld PayPal Express - je kunt dit doen in het gedeelte Instellingen> Betalingen van de Admin.
  7. Bekijk alle bestellingen die verdacht lijken en neem contact op met de klant of annuleer en restitueer verdacht uitziende bestellingen om terugboekingen te voorkomen. Als je meer informatie wilt over terugboekingen, ga je naar onze gids via het volgende link - Terugvordering en geschillen
  8. Controleer de algemene accountinstellingen om er zeker van te zijn dat de informatie er naar behoren uitziet - (algemene instellingen, personeelsaccounts, personeelstoestemmingen, bestellingen, kortingen enz.) - ga naar onze gids voor meer informatie over personeelsaccounts, genaamd Medewerkers beheren
  9. Navigeer naar het gedeelte Marketing van de Admin van je winkel en zorg ervoor dat alle marketingcampagnes met jouw toestemming zijn gemaakt
  10. Navigeer naar de sectie Apps binnen de Admin van je winkel en controleer of alle apps in de lijst met geïnstalleerde apps (en ook in het gedeelte ‘Privé-apps beheren’) met jouw toestemming aan je winkel zijn toegevoegd
  11. Volg overheidsrichtlijnen om je identiteit en gevoelige informatie te beschermen.
  12. Als iemand klikt op een link in een phishingmail, en gevoelige gegevens invoert, dan dit grote gevolgen hebben. Omdat we niet altijd meteen op de hoogte zijn van de nieuwste phishing-campagnes, raad ik al onze gebruikers aan om deze gids van het Ministerie van Economische Zaken te lezen: Hoe herken ik een phishing mail?.

Groeten,

Maxime



Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog