Praat over alles wat met Shopify en e-commerce te maken heeft
Ik heb wat hulp nodig met het wijzigen van mijn rekeningnummer in de uitbetalingsrekening op Shopify. Het lijkt erop dat ik het oude en nieuwe rekeningnummer kan invoeren, maar wanneer ik op bevestigen klik, gebeurt er niets meer.
Ik heb al contact opgenomen met de Shopify-ondersteuning, maar ze vragen nu om een kopie van mijn volledige ID, zowel de voor- als achterkant. Ik ben een beetje terughoudend om deze gevoelige informatie te delen, aangezien ik niet begrijp waarom dit nodig is voor het wijzigen van mijn rekeningnummer.
Zijn er anderen die soortgelijke problemen ervaren bij het wijzigen van hun rekeningnummer of die gevraagd zijn om persoonlijke documenten te delen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele oplossingen die jullie hebben gevonden.
Hi Kat,
Peter hier, van Shopify Support. Bedankt voor uw vraag hierover. Ik begrijp uiteraard uw terughoudendheid over het delen van dir soort gevoelige informatie, maar het is belangrijk te onthouden dat wij deze informatie in principe al een keer hebben ontvangen van u, bij het opzetten van uw Shopify Payments account, en dat deze vraag voor een kopie deze keer dus is bedoeld om te verzekeren dat we met de juiste persoon spreken, dus voor uw veiligheid. Ook hebben alleen een heel beperkte groep collega's toegang tot deze data (ik bijvoorbeeld niet) en zullen wij nooit om dit soort informatie vragen via onveilige methodes. Als het goed is heeft de collega waar u mee heeft gesproken een link gedeeld naar een veilige portaal waarmee u deze bestanden kon verzenden.
De reden dat wij zo voorzichtig zijn bij het aanpassen van de uitbetalingsrekening is dat dit een van de voornaamste doelen is van evt. kwaadwillende partijen die bijv door toegang te krijgen tot uw email wachtwoord uw persoon zouden kunnen nabootsen. De uitbetalingsrekening is standaard een van de eerste dingen die wij checken en veiligstellen als een winkelier contact met ons opneemt met vermoedens dat hun account is gecompromiteerd bijvoorbeeld.
Het enige wat nog wel even opviel in het lezen van uw bericht is dat het normaal inderdaad wel mogelijk zou moeten zijn om zelf uw uitbetalingsrekening te wijzigen. Er zijn een aantal redenen waarom dit niet zou lukken, maar een voor de hand liggende reden zou kunnen zijn dat uw browser wat informatie heeft opgeslagen die hier in de weg zit. Om dit te checken zou u dus even uw browsergeschiedenis kunnen legen (cache & cookies verwijderen), om te kijken of het dan wel lukt. Zo niet, dan zult u toch weer even met mijn collega's van het Shopify Payments team moeten samenwerken om dit aan te passen!
Met warme groet,
Peter | Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is je vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog
Heb je ooit een klant aan de telefoon gehad die zich afvroeg waarom ze dubbele verzendk...
By Lee Sep 13, 2024Disclaimer: het is je eigen verantwoordelijkheid om de lokale belastingautoriteiten of een...
By Arno Aug 30, 2024Stel je dit voor; je hebt een perfect idee voor een product en je wilt dit idee zo snel m...
By Jay Aug 8, 2024