FROM CACHE - nl_header

Shopify betalingen mislukken keer op keer

Tessie5678
Bezoeker
1 0 0

Beste Mensen,

Ik heb een hele lijst afgebroken betalingen... van totaal 300 euro ofzo er zonde en ik kan het probleem niet vinden. 😞

Hier even een opsomming van wat ik wel weet want bij de afgebroken betaling kan ik niet zien wat er mis is gegaan.

  • Ideal Nederland via Shopify werkt.
  • Paypal uit Europa werkt ook.

Alle andere betalingen die binnen komen mislukken en komen bij de afgebroken betalingen. Ik weet niet of ze met CC betalen vanaf het buitenland ik kan dit niet zien in afgebroken betalingen, er staat geen info bij.

  • Testmodus gedaan, werkt goed met het CC nr van shopify 424242424
  • Vericatie ccv (aan en uit getest) dat is het niet
  • Ik heb een zakelijke rekening eraan hangen en die is goedgekeurd.
  • ect ect alles getest 100x

 

Waarom mislukken al die buitenlandse betalingen? en waarom kan ik niet meer info hierover zien?

Ik zoek snel een oplossing.

Alvast bedankt Gr Tessie

 

3 ANTWOORDEN 3

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Tessie5678,

Maxime hier van Shopify. 

Dit klinkt inderdaad een beetje vreemd, en ik zou het graag voor je onderzoeken. Wellicht heeft de winkel geen verzendtarieven of hoge verzendkosten voor het gewicht/de waarde van deze bestellingen, zoiets is wel vaker de oorzaak van een hoog aantal afgebroken betalingen. Is het e-mailadres dat je voor de community gebruikt hetzelfde als die verbonden aan je winkel? Zo ja, kan ik je rechtstreeks een mail sturen, en meteen een kijkje nemen. 🙂

Voor het verminderen van het aantal afgebroken betalingen in het algemeen is het verder een goed idee om automatisch een korting toe te passen op de e-mails die je stuurt voor afgebroken bestellingen. Je kunt in Deze Gids lezen hoe je dit voor elkaar kunt krijgen

Er zijn ook nog andere manieren om het aantal afgebroken betalingen te verminderen. Ik heb hier een Externe gids met 10 manieren om dit te doen. Een erg populaire strategie is om de verzending op te nemen in productprijzen, en vervolgens gratis verzending te bieden. 

Groeten, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Aslihan
Toerist
4 0 1

Hi Maxime,

 

Even een vraag want dit heb ik destijds ook meegemaakt. 267 afgebroken betalingen en 0 sales! Ik verkocht in Dubai, Amerika, Verenigde koninkrijk en Nederland. 

Ik herriner mij dat ik geen verzendkosten had ingesteld maar ook herinner ik mij dat ons SSL server nog in behandeling was. 

ik heb nog 1 vraag, dienen wij de verzend tarieven in te stellen via de winkel instellingen of via de product instellingen (product> Bewerken> verzendtarieven)

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Aslihan,

Het feit dat het SSL-certificaat nog in behandeling was is zeker een mogelijke oorzaak, want zonder beveiliging op de webshop is de kassa in het algemeen niet toegankelijk. Bezoekers worden geblokkeerd door hun browser zodat ze geen gevoelige gegevens (zoals bezorg-/betaalgegevens) invoeren op een onveilige website. 

Om je verzendinstellingen in te stellen raad ik zeker aan om dit te doen via Instellingen → Verzending. Daar krijg je namelijk alle verzendinstellingen te zien, en heb je gelijk een overzicht van al je producten. Als voorbereiding hierop is het ook geen slecht idee om Een verzendstrategie te plannen. Om hiermee te helpen hebben we onze gids: Verzending begrijpen.

Tenslotte kun je Je verzending en bezorging instellen en beheren via onze handleiding. 🙂

Ik hoop dat dit helpt!

Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog