Praat over alles wat met Shopify en e-commerce te maken heeft
Goedemorgen,
Ik ben nieuw met shopify. Ik wil mijn belastingaangifte graag doen. Maar ik kan nergens facturen terugvinden om in de administratie te stoppen.
Ik ben op zoek naar een specificatie van Shopify waarin mijn uitbetalingen staan, en alle kosten die al zijn afgetrokken. Waar kan ik dit vinden?
Groetjes, en bedankt alvast.
Beste @bartr,
Iris hier van Shopify support.
Ik help je graag met je vraag over de facturen die u in uw admin kunt terug vinden. Op de pagina Facturering kun je je factuurgegevens en factureringsmethode beheren en facturen en kosten bekijken. Als je vrij nieuw ben, dan kan het help document: Inzicht in je factuur ook handig zijn om in te lezen.
Op je factuur staan alle kosten van je Shopify-account inclusief abonnementskosten, app-kosten, transactiekosten, etc. Je kunt op twee manieren je gegevens uit de admin halen. Je kunt alle gegevens exporteren naar een CSV bestand of facturen individueel downloaden.
Klik in het Shopify-beheercentrum op Instellingen > Facturering.
Klik op Overzicht Shopify-account bekijken.
Klik op de pagina Accountoverzicht op Volledige overzicht bekijken.
Selecteer een tijdsbestek met behulp van de datumkiezer om alle kosten binnen dat tijdsbestek te bekijken.
Je kunt de gegevens voor een factuur ook exporteren naar een CSV-bestand. Zie hiervoor de stappen hieronder.
Klik in het Shopify-beheercentrum op Instellingen > Facturering.
Klik in het gedeelte facturen onder recente facturenop een factureringsitem.
Klik op CSV-bestand exporteren.
Selecteer het type CSV-bestand dat je wilt en klik vervolgens op kosten exporteren.
Nadat je de factuur hebt geëxporteerd, ontvang je het CSV-bestand in een e-mailbericht naar het e-mailadres dat aan je account is gekoppeld.
Als je winkel Shopify Payments gebruikt, worden de verwerkingskosten voor creditcards en iDEAL en Bancontact automatisch van je bestellingen afgetrokken, dit verklaart waarom Shopify dit niet apart factureert. Je kunt je geplande uitbetalingssaldo en -schema volgen vanuit het Shopify-beheercentrum. Betalingen worden gesynchroniseerd met de bijbehorende bestellingen.
Je kunt al je uitbetalingsinformatie bekijken op de pagina Je uitbetalingen. De pagina toont je vorige en volgende uitbetaling. Vanaf deze pagina kun je ook de details van een specifieke uitbetaling bekijken. Voor meer informatie hierover raadpleeg dan onze help document: Betaald worden met Shopify Payments.
Een van de manieren om gemakkelijk alle adminstratie uit Shopify te halen voor uw boekhouding is middels een app. Zo is er de app: Data Export Reports, ze hebben goede reviews en support, maar er zijn meerdere apps die dit aanbieden, zo ook deze gratis app Parabola.
De apps worden ontwikkeld door onafhankelijke ontwikkelaars en hebben dus ieder hun eigen functionaliteit en prijsplan, en de meeste apps bieden ook een gratis proefperiode. Ik zou je willen aanraden om de beschrijvingen van de verschillende apps te lezen, en vervolgens de apps waarvan je denkt dat ze goed bij je situatie passen, gratis uit te proberen in de winkel. Vergeet niet om de app weer te verwijderen als deze geen goeie fit is, anders kunnen er later kosten hiervoor zijn.
Voor eventuele (gratis) apps die ik over het hoofd heb gezien, kunt u ook zelf even op onze app winkel kijken: Shopify App store.
Hier ook een filmpje dat u laat zien hoe de App Store werkt, bij het vinden van andere apps en hoe u de hulp van de ontwikkelaar van een App kunt inschakelen, zie ook het hulp document: Ondersteuning krijgen voor apps.
Ik hoop dat deze tips handig waren en sterkte met uw belasting aangifte.
Ik wens je nog een fijne dag!
Met vriendelijke groet,
Iris E.
To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.
do you also do in shopify invoices and tax return for our company !!
poppersboysonline
[email protected]
www.poppersboysonline.com
https://poppersboysonline.com
Heb je ooit een klant aan de telefoon gehad die zich afvroeg waarom ze dubbele verzendk...
By Lee Sep 13, 2024Disclaimer: het is je eigen verantwoordelijkheid om de lokale belastingautoriteiten of een...
By Arno Aug 30, 2024Stel je dit voor; je hebt een perfect idee voor een product en je wilt dit idee zo snel m...
By Jay Aug 8, 2024