FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Shopify Payment & iDEAL

Shopify Payment & iDEAL

Olaf-A
Bezoeker
3 0 0

Hi, 

Ik heb hele slechte ervaringen met Shopify Payment. De helpdesk (Guru's) van Shopify is niet bereid te helpen en nemen geen enkele verantwoordelijkheid. Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen en hoop dat iemand met ervaring mij hiermee kan helpen.

Door een storing bij Shopify Payment (afgelopen weekend) zijn er in mijn winkel 8 iDEAL betalingen gedaan. Het bedrag is bij mijn klanten afgeschreven, maar Shopify zegt het geld niet ontvangen te hebben. De status in mijn admin is Pending.  Al mijn klanten vragen zich nu af waar de spullen dan wel het geld is. Ik kan ze daar geen antwoord opgeven. Shopify weigert mee te werken. Terwijl ze de betaling wel hebben goed gekeurd. Ze zeggen ga maar naar iDEAL, wij hebben het geld niet, dus het is net ons probleem. Maar iDEAL kan ik helemaal niet benaderen. Daar kan je alleen als klant via je bank terecht. Ik heb ABN gebeld, maar die kunnen niets zeggen (niets eens de gegevens inzien) vanwege privacy. 

Ik ga zo voor meer dan €1200 het schip in. 

Erger nog is de opstelling van Shopify. Als zij betalingen goedkeuren maar vervolgens geen verantwoordelijkheid nemen, dan is het een heel onbetrouwbare payment provider. 

1 ANTWOORD 1

Hispriet
Nieuw lid
5 0 0

Hi Olaf,

Ik zat dat weekend ook met veel vraagtekens. Ondertussen begreep ik eind vorige week van een klant dat ze het geld via iDeal terug gestort had gekregen. Heb toen gevraagd of ze het handmatig naar me wilde overmaken. Daarna de andere klanten ook maar gemaild.
Irritant is wel dat ik in Shopify nu niet de bestellingen als 'betaald' kan markeren!!

Jij al wat van jouw klanten gehoord?