FROM CACHE - nl_header

SSL in behandeling

nowarriesnl
Bezoeker
1 0 0

Beste Shopify,

Ik heb een domein van Mijndomein gekoppeld aan Shopify. Nu heb ik de SSL aangevraagd en deze staat al een hele lange tijd (2 maanden) op in behandeling. Ik heb Mijn Domein even gecontact en die vertelden mij dat er was foutjes gemaakt waren bij het aanpassen van de DNS. Deze zijn nu verholpen. Nu is mijn vraag: heeft dit invloed gehad op de SSL aanvraag en moet ik de aanvraag nu herstarten? Dit kan ik niet zelf doen zo te zien. Graag ontvang ik hulp hierbij!

 

4 ANTWOORDEN 4

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Beste @nowarriesnl,

 

Iris hier van Shopify Support. Kan het kloppen dat dit om domein nowarries.nl gaat? Ik zie dat deze ondertussen een SSL certificaat heeft, dus het lijkt erop dat uw domein provider dit goed heeft aangepast waardoor er een certificaat kon worden verschaft aan dit domein. 

Of gaat het toevallig om een ander domein dat je wilt koppelen?

Als het om een andere domein gaat, dan kan dit oponthoud mogelijk komen door een actief AAAA-record in je DNS-records. AAAA-records zouden verwijderd moeten worden bij uw externe provider om het mogelijk te maken om een SSL-certificaat te verlenen aan je website. Als je wijzigingen heeft aangebracht in de recordinstellingen van uw domein zodat deze correct zijn geconfigureerd, kan het maximaal 48 uur duren voordat die wijzigingen van kracht zijn. Als u na 48 uur nog steeds de beveiligingsfout ziet, neem dan alstublieft contact met de support team van Shopify op. Je kan hier meer over lezen in dit help document: Fout: SSL niet beschikbaar, in dit document wordt ook uitgelegd wat AAAA-records zijn.

Nadat je domein is gekoppeld, heb je wellicht ook interesse in onze gids: Het Doorsturen van Emails voor je Externe Domein. Het is ook een goed idee om voor SEO-doel einden om je Sitemap handmatig te verzenden.
 
Je domeinprovider zal ook kunnen helpen bij enige problemen die kunnen optreden bij het wijzigen van uw DNS-instellingen, maar als er nog iets is over je domein of e-mailconfiguratie waar je vragen over heeft, dan hoor ik het graag.
 

Met vriendelijke groet,

 

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

Easykoopjes
Bezoeker
1 0 0

Wij hebben het zelfde probleem, de hosting zegt dat de ssl goed staat ingesteld, maar de ssl staat al vanaf 27 oktober in behandeling. Wat kunnen we doen om het in orde te maken?

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Beste @Easykoopjes,

 

Iris hier van Shopify. Ik help je graag.

 

Zou je jullie domein naam hier met mij kunnen delen? Dan kan ik kijken waar het misgaat en advies geven wat we hieraan kunnen doen.

 

Met vriendelijke groet,

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

DoggosClub
Bezoeker
1 0 0

Hoi Iris,

Ik zit hier met het zelfde probleem, ongeveer zo'n 5 dagen geleden mijn domein naam overgezet van transip naar Shopify en nog geen SSL certificaat. Ik heb netjes de stappen gevolgd van https://help.shopify.com/nl/manual/online-store/os/domains/add-a-domain/using-existing-domains/conne... het gaat hierbij om de volgende domein: doggosclub.com