FROM CACHE - nl_header

Verzendkosten

Robert_JnS
Bezoeker
1 0 0

Beste,

Ik heb gezocht op de community maar heb niet echt het antwoord gevonden waar ik naar opzoek was.
Daar wij een beginnende Shopify gebruiker zijn, is het sowieso nog erg zoeken naar alles, dus mocht er toch al iets bestaan over dit onderwerp, mijn excuses.

Het volgende:
Onze verzendkosten worden berekend op basis van gewicht, hier heb ik binnen verzending Nederland verschillende klasses voor aangemaakt. (envelop, brievenbuspakket en regulier pakket om wat voorbeelden te noemen)
Dit gaat redelijk goed, want er zijn altijd uitzonderingen.

Nu is het zo dat er ook producten in onze shop staan die vanwege hun formaat (dus niet het gewicht) altijd pakket post zijn. Hiervoor heb ik aangepast verzendtarief (€5,85) aangemaakt en de betreffende producten gekoppeld. 

Nu ons probleem.
Stel een klant besteld 2 pennen, op basis van het totaal gewicht van die 2 pennen wordt het verzendtarief € 1,82, want het past gewoon in een Envelop qua gewicht.
Voegt hij hier nog een product aan toe die 500 gram weegt, maar wel binnen de marges voor een brievenbuspakket valt, dan past Shopify het keurig aan naar € 4,00.

Maar voegen zij een product toe die standaard pakket post zijn, dan telt hij de verzendkosten bij elkaar op, dus krijg je € 4,00 + € 5,85 = € 9,85 terwijl dit gewoon € 5,85 voor de gehele bestelling hoort te zijn.

Heb ik iets verkeerd ingesteld waardoor hij de kosten bij elkaar optelt?

Wij versturen vanaf 1 locatie (huis) en hebben dus niet te maken met verschillende verzendlocaties o.i.d.

Ik weet wel een omweg om het "goed" te krijgen en dat is de betreffende producten met een zwaarder gewicht te vermelden in de shop zodat ze op die manier altijd pakket worden, maar ik vind dat niet de juiste werkwijze. Het moet makkelijker kunnen niet waar. 

Als er andere ideeën zijn om dit beter in te stellen, dan sta ik daar uiteraard ook open voor.

Alvast bedankt,

Robert Houwaart
journalnstuff.nl

1 ANTWOORD 1

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Robert_JnS,

Maxime hier bij Shopify, bedankt voor je vraag!

Mag ik vragen of je dit intussen al hebt kunnen oplossen? Zo niet, zal ik graag een kijkje nemen naar je verzendinstellingen, en je enkele tips geven. Zou je hiervoor mij een berichtje kunnen sturen om je myshopify.com URL te bevestigen, en te laten weten of het e-mailadres die je hier gebruikt ook degene is die je gebruikt om in te loggen op je winkel? 

Intussen heb ik hier nog enkele handige hulpmiddelen om je op weg te helpen:

Wat ook goed van pas kan komen is onze handleiding voor het Plannen van een Verzendstrategie.
 
Groeten, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog