FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Verzendmethode bij eigen voorraad en dropship

Verzendmethode bij eigen voorraad en dropship

Indomie
Plezierreiziger
11 0 4

Hallo allen,

Mijn producten/shop bestaat uit de helft eigen voorraad en de ander helft dropship voorraad.

Hoe kan ik het meest efficiënt mijn verzending instellen?

Ik gebruik op moment MyParcel. Bestellingen die ik op voorraad heb, kan ik meteen verzenden via MyParcel. Hiervoor wordt automatisch een track&trace aangemaakt. Maar stel dat een klant een artikel bestelt uit mijn voorraad en artikel dat wordt gedropshipped. Het artikel uit eigen voorraad daar krijgt de klant een track&trace code van. Het artikel dat wordt gedropshipped is een aparte track&trace van de leverancier. 

Heeft iemand hier al ervaring mee? En hoe heb je dit ingesteld?

Groet,

Indomie

1 ANTWOORD 1

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Indomie,

Maxime hier van Shopify!

Ik begrijp dat er veel is om te overwegen bij het plannen van een verzendstrategie, en zal hier graag mee helpen. Er zijn meerdere ondernemers die ervoor kiezen om zowel hun eigen producten te verkopen als producten te dropshippen. Bij het apart verzenden van artikelen in dezelfde bestelling, is de belangrijkste factor de communicatie met de klant. Door goed te communiceren met jullie klanten, zijn er geen verassingen en weten ze precies wat ze kunnen verwachten.  Hier enkele suggesties die misschien van nut zijn. 

• Een duidelijk Verzendbeleid en een sectie Veelgestelde vragen  zorgt ervoor dat klanten zelf meer informatie kunnen vinden op de site over de verzending van hun bestelling. 
  • Een chatbot is een goede toevoeging aan de online winkel, zodat klanten weten dat ze direct contact kunnen opnemen als ze hulp nodig  hebben. 
  • Klanten stellen het op prijs wanneer er duidelijke communicatie is bij elke stap in het bestelproces. Stuur ze een mailtje met het tweede trackingnummer en de verwachte levertijd om ze te rust te stellen. 

Het alternatief is om een magazijnlocatie te overwegen met een bedrijf als Shipwire (zie de Shipwire Shopify app), waaruit bestellingen in hun geheel kunnen worden afgehandeld. Wat ook goed van pas kan komen is onze handleiding voor het Plannen van een verzendstrategie.

Groet, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog