FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Re: Vreemde terugkerende afgebroken checkouts

Vreemde terugkerende afgebroken checkouts

Tedenfred
Toerist
3 0 1

Goedenavond, ik ben erachter gekoen dat sinds eind maart dit jaar er met enige regelmaat een bestelling wordt geprobeerd maar niet wordt afgerond (die ik terug kan vinden bij afgebroken checkouts) met 2 verschillende producten, elke keer een andere naam, elke keer dezelfde straat maar een ander huisnummer en een ander email adres maar wel soortgelijk.

het is heel vreemd en ik snap niet waar het vandaan komt. Ik kan geen e-mail sturen want deze krijg ik retour.

Is dit gevaarlijk? Lijkt het erop alsof iemand wat kwaad wil? 

het zijn altijd echte Hollandse namen zoals Dennis de jong, Dennis de vries, Jeroen de jong, Jeroen vd berg enz.
En het adres is altijd Wibautstraat in Amsterdam maar elke keer een ander huisnummer. het email adres wat wordt gebruikt is van protonmail en elke keer met een ander nummer.

Is dit bekend bij iemand? Ik heb geen idee wat het is en waarom het gebeurt.
Groetjes,

7 ANTWOORDEN 7

webshop4tuinen
Toerist
6 1 1

Goedenavond, 

Ik heb ook wekelijks afgebroken checkout van Wibautstraat in Amsterdam. 

Is het mogelijk om dit soort adressen op voorhand te blokkeren? 

Tedenfred
Toerist
3 0 1

Dat is toch raar? En ook elke keer een ander huisnummer en ander email adres? Ik heb ook echt geen idee waar het vandaan komt en waarom het gebeurt.

Ik heb nog niet kunnen vinden dat je adressen kan blokkeren.

ben benieuwd of meer hier last van hebben.

Wag1
Toerist
3 0 0

Ik heb het zelfde, waarschijnlijk een bot die op je advertenties klikt om meer winst te maken op advertenties om jouw ROAS te verpesten en meer te laten betalen. Een soort bot die geld van je afpakt waar je weinig aan kan doen. Het zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Lee
Shopify Staff
74 1 5

Hoi @Tedenfred en @Wag1 

Ik begrijp dat jullie afgebroken checkouts hebben ontvangen met het adres Wibautstraat, klopt dat? Dit is een adres die we wel eens vaker voorbij zien komen binnen Nederlandse webwinkels. Dit is inderdaad bot gedrag, en de enige zorg hierin is dat deze bot geen echte bestelling kan plaatsen. We raden in dit geval  aan om geen bestellingen te vervullen die gekoppeld staan aan het Wibautstraat adres. Als je ooit een echte bestelling ontvangt met het Wibautstraat als adres, dan raden we aan om eerst even contact op te nemen met de klant en voor aanvullende informatie vragen (zoals bijvoorbeeld een kopie van hun legitimatie en / of bank-details). Op deze manier kan je er zeker van zijn dat de bestelling ook een echte bestelling is. 

Ons systeem heeft een ingebouwde fraudeanalyse waarmee we ook potentiële frauduleuze bestelling aan kaarten. Je kan in dit geval ook overwegen een app te gebruiken om IP-adressen en / of andere middelen te gebruiken om specifieke klanten of bestellingen te blokkeren. Ik heb een kijkje genomen in de Shopify App Store en de volgende apps gevonden die hierin kunnen helpen.

- Bad Customer

- Bloky ‑ Protect your Store  

Sommige apps bieden een gratis proefperiode aan wat de gelegenheid geeft om deze kosteloos te testen. Op deze manier kan je er zeker van zijn dat de app prima bij je onderneming past. Als je toch besluit om geen gebruik van de app te maken, zorg er dan wel voor dat je de app verwijderd voordat de proefperiode er op zit.

Lee | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

webshop4tuinen
Toerist
6 1 1

Inderdaad... Nederlandse namen (vaak Thomas de Vries) en steeds terugkerend met Wibautstraat en verschillende huisnummers. Telefoonnummer mist 1 cijfer en het is een protonmail. Blijkbaar werkt de mail wel, want de marketing mail (automatisch verzonden) slaagt.                                            Hoe te blokkeren en kan dit kwaad? Wie zit hierachter? 

Tedenfred
Toerist
3 0 1

Nou hier precies hetzelfde! En het zijn 2 verschillende producten die ze om en om proberen te bestellen. Ik snap er zelf ook niks van en vind het ook erg vervelend. Ik heb zelf echt geen idee wat hiermee te doen.

Arno
Shopify Staff
181 56 22

Hallo @Tedenfred en @webshop4tuinen,

Hartelijk dank voor jullie vraag in de Community. Ik wil aan jullie laten weten dat dit bot traffic betreft. Je kunt in deze Community thread teruglezen wat dit is en hoe je dit te lijft kunt gaan.

Ik wil jullie veel succes wensen met het opbouwen van jullie onderneming.

Arno | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog