FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Re: Website bezoeken worden niet meer geregistreerd

Opgelost

Website bezoeken worden niet meer geregistreerd

Tuinverlichting
Toerist
5 0 2

Goedenavond,

Sinds 3 dagen zie ik de websitebezoeken niet meer terug bij het kopje Analytics. 
Tot 3 dagen geleden werkte dit prima, maar nu geeft hij steeds 0 bezoeken aan, terwijl ik wel bezoeken krijg via mijn Facebookadvertenties.

Hebben meer mensen hier last van en vooral, hoe kan ik het oplossen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groet, Carlo Musters - Tuinverlichtingmeesters

Good evening,

For the past 3 days I no longer see the website visits under the Analytics heading.
This worked fine until 3 days ago, but now it keeps showing 0 visits, while I do get visits through my Facebook ads.

Do more people suffer from this and, above all, how can I solve it?

Thank you in advance for your answers.

Greetings, Carlo Musters - Tuinverlichtingmeesters
Carlo - Tuinverlichtingmeesters
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Inge_103
Toerist
6 1 0

Geslaagd.

Ik heb het inmiddels gevonden. Deze bezoeken worden alleen geregistreerd als de cookies zijn geaccepteerd, zo heb ik dat ingesteld ivm de privacy. Maar blijkbaar stond de cookiebanner niet aan in mijn thema. Nu werkt alles weer naar behoren.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

14 ANTWOORDEN 14

Stonersparadijs
Niet van toepassing
1 0 0

Ik heb hier ook last van! Heel vervelend.. 

Inge_103
Toerist
6 1 0

Heb ik ook last van! Helaas nog niet gevonden waar het aan ligt...

Inge_103
Toerist
6 1 0

Geslaagd.

Ik heb het inmiddels gevonden. Deze bezoeken worden alleen geregistreerd als de cookies zijn geaccepteerd, zo heb ik dat ingesteld ivm de privacy. Maar blijkbaar stond de cookiebanner niet aan in mijn thema. Nu werkt alles weer naar behoren.

Tuinverlichting
Toerist
5 0 2

Goedenavond Inge, 

Bedankt voor je feedback, hoe zet ik die banner aan dan? 

Alvast bedankt.

Groet, Carlo

Inge_103
Toerist
6 1 0

Je gaat naar je online winkel (thema) en daar in de linkerkant moet je kiezen voor 'ingesloten apps'. Daar stond hij bij mij uit. Dat zorgde ervoor dat de bezoekersregistratie het niet deed.

Succes!

aanzetten cookiebanner.JPG

Tuinverlichting
Toerist
5 0 2

Ahh super bedankt voor je moeite. Blijkbaar had ik nog helemaal geen cookiebanner, inmiddels wel en het probleem lijkt inderdaad opgelost!

Nogmaals bedankt en een fijne avond verder!

Groet, Carlo

ZiLudesign
Toerist
6 0 1

Ik heb dit probleem ook sinds een aantal dagen. Had ook geen cookies, deze nu wel ingesteld maar er veranderd weinig. Wanneer zagen jullie dat dit verbetering gaf?

Tuinverlichting
Toerist
5 0 2

Goedenavond,

Vervelend, volgens mij was het bij mij al vrij vlot zichbaar, na een halve dag.

Hopelijk bij jou ook snel opgelost.

Groet,

Tuinverlichtingmeesters

Peter
Shopify Staff
107 33 23

Hi ZiLudesign en Tuinverlichting, 

Peter hier, van Shopify Support. Uit de omschrijving van ZiLudesign vermoed ik dat er inderdaad of nog geen cookiebanner is ingesteld (of nog niet volledig is ingesteld), maar zonder een kijkje te nemen in uw winkelbeheer is dat uiteraard lastig te zeggen. 

Als het het probleem zich nog steeds voordoet zou ik even contact opnemen met onze chat-ondersteuning, via ons helpcentrum. Dan kunnen wij even in uw winkelbeheer checken of alles goed ingesteld staat! 

Met warme groet, 

Peter | Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is je vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

ZiLudesign
Toerist
6 0 1
Beste Peter,

Dank voor de reactie. Het leek even goed te gaan alleen ik heb het idee nu
weer niet. Ik zal contact opnemen met het helpcentre

Madelon
Inge_103
Toerist
6 1 0

Helaas was de oplossing van korte duur.

Shopify registreerde in december 220 bezoeken en volgens GA4 waren het er 531.  In juni 23 (ik heb een zomer product) was het 3448 volgens Shopify en 3408 volgens GA4. Dat is maar een minimaal verschil. Ook als ik zelf mijn website bezoek met een ander device waarbij ik de cookies accepteer zie ik niet dat er iemand live is op mijn site.

Heel jammer. Want ik vond juist de analytics zo fijn van shopify. Maar nu klopt er niks meer van (ook andere aken als conversiepercentage etc kloppen niet meer. Onlangs had ik een bestelling en volgens de analytics van Shopify was er die dag nog niemand op mijn site geweest. 

Indien er iemand een oplossing heeft, dan hoor ik het graag.

ZiLudesign
Toerist
6 0 1

Bij mij ook van korte duur. Helpcentrum kan mij niet helpen. Die komen met het volgende antwoord wat niet klopt mijns inziens. Er wordt mij nu gevraagd de cijfers per platform te bekijken. Echter als ik website bezoeken heb, betekent dat websitebezoekers die geregistreerd moeten worden…. Wat gaat hier mis? 

Peter van Shopify, wil jij meekijken? 

Bedankt voor uw geduld, Madelon. Verschillen in analyses tussen Instagram-advertenties en Shopify analyses zijn gebruikelijk en kunnen worden veroorzaakt door verschillende factoren, zoals verschillende attributiemodellen, trackingproblemen of vertragingen bij de gegevensverwerking. Het is belangrijk om op te merken dat elk platform zijn eigen analyses bijhoudt met specifieke gegevens die mogelijk niet exact overeenkomen. Wij ondersteunen geen overeenkomende analyses tussen platforms en fouten binnen onze eigen analyses zijn bekende frustraties. Het zou het beste zijn om beide platforms te gebruiken om de datum te controleren aan de andere kant wordt aanbevolen om te vertrouwen op de analyses die door Shopify worden geleverd, aangezien het de daadwerkelijke websitebezoeken bijhoudt.

Op basis hiervan, Madelon, zou ik voorstellen om de twee rapporten te gebruiken om uw gegevens te controleren, aangezien de informatie niet echt zou overeenkomen vanwege het systeem dat voor twee platforms wordt gebruikt.

Inge_103
Toerist
6 1 0

Heel jammer dat ook het helpcentrum niet kan helpen. Het is zo jammer dat het afgelopen zomer nog klopte en nu zulke grote verschillen ontstaan en dat niemand lijkt te weten waar het aan ligt. 

Dat het niet exact klopt, dat snap ik ook wel, maar 220 buitenom 531 is echt een te groot verschil... 

ZiLudesign
Toerist
6 0 1

Ik lees dat veel meer mensen hier last van hebben. Het is dus toch een Shopify ding. VInd het heel vervelend want ik weet nu niet wat echte cijfers zijn en wat wel of niet werkt.