FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Re: Winkel Valuta wijzigen

Opgelost

Winkel Valuta wijzigen

virox
Nieuw lid
4 0 0

Beste Shopify,

Ik wil graag mijn winkel valuta wijzigen, maar er staat dat ik contact moet opnemen met shopify support.
Ik zou het graag willen veranderen naar euro.

Manish

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Peter
Shopify Staff
107 33 23

Geslaagd.

Hi Virox, 

mijn naam is Peter, van Shopify Support. Ik begrijp dat u graag uw winkelvaluta wilt wijzigen. Dit is zeker mogelijk, maar omdat het in sommige gevallen verregaande gevolgen kan hebben (zoals in de rapportage, product prijsstelling, valuta-informatie en veel meer) moeten wij eerst even de consequenties uitleggen, en vragen of u daarmee akkoord gaat. Dit is de reden dat wij u vragen even een ticket aan te maken (via de optie "Laat een bericht achter") in ons helpcentrum. (Ik heb laatst in deze thread verdere uitleg gegeven over hoe winkeliers tickets aan kunnen maken.) Laat ik u nu alvast de nodige informatie geven over de gevolgen van een valutawijziging.

Valuta Wijzigen

Om te beginnen is er een handig hulpdocument in Shopify Hulp Center over Verkopen en betaald worden in verschillende valuta's. Dit document beschrijft de verschillende ondersteunde valuta's, hoe wijzigen en aandachtspunten.

Ter verduidelijking, heb ik de onderstaande volledige informatie even puntgewijs uitgelegd met een voorbeeld waarin u bijvoorbeeld wilt overstappen van Euros naar Noorse Kronen:

• Rapportage: Wanneer u tussen valuta schakelt, verandert onze rapportage niet in het verschil tussen de valuta. Dus, als u 100 Euro heeft verwerkt, zou dat worden weergegeven als € 100 in uw beheerder rapporten. Als u vervolgens uw valuta verandert naar NOK, wordt het rapport gelezen als 100 NOK voor eerdere verwerking. Omdat € 1 niet gelijk is aan NOK 1, kunnen de rapporten vanaf dat moment verkeerd zijn.
  • Product prijsstelling: Omdat het bedrag tussen de valuta varieert, kan de waarde van een productprijs iets anders betekenen als de valuta wordt gewijzigd. Bijv. € 20 is niet gelijk aan 20 NOK. Terugbetalingen die na een valuta-wijziging worden verwerkt, worden ook beïnvloed.
  • Apps: Bepaalde apps kunnen beperkingen hebben als het gaat om het wijzigen van verkoop valuta. Als u wilt weten hoe het wijzigen van verkoop valuta van invloed zal zijn op uw apps, moet u contact opnemen met de app-ontwikkelaar voor verduidelijking voordat u uw verkoop valuta wijzigt.
  • Cadeaubonnen: Cadeaubonnen met resterende saldo's in de oude verkoop valuta zullen niet langer werken zodra de valuta-wijziging van kracht wordt.

Als u hiermee akkoord gaat en wilt doorgaan met het wisselen van valuta, dan kunt u contact met ons opnemen door een ticket aan te maken, en wij zullen dan de nodige acties ondernemen zodat u het vervolgens zelf kunt wijzigen.

Om te verduidelijken dat u de gevolgen al heeft overwogen, kunt eventueel linken naar dit antwoord (de link https://community.shopify.com/c/shopify-discussie/winkel-valuta-wijzigen/td-p/1946287) zodat de Support Adviseur gelijk voor u deze verandering kan maken. 

Met warme groet, 

Peter | Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is je vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5

Peter
Shopify Staff
107 33 23

Geslaagd.

Hi Virox, 

mijn naam is Peter, van Shopify Support. Ik begrijp dat u graag uw winkelvaluta wilt wijzigen. Dit is zeker mogelijk, maar omdat het in sommige gevallen verregaande gevolgen kan hebben (zoals in de rapportage, product prijsstelling, valuta-informatie en veel meer) moeten wij eerst even de consequenties uitleggen, en vragen of u daarmee akkoord gaat. Dit is de reden dat wij u vragen even een ticket aan te maken (via de optie "Laat een bericht achter") in ons helpcentrum. (Ik heb laatst in deze thread verdere uitleg gegeven over hoe winkeliers tickets aan kunnen maken.) Laat ik u nu alvast de nodige informatie geven over de gevolgen van een valutawijziging.

Valuta Wijzigen

Om te beginnen is er een handig hulpdocument in Shopify Hulp Center over Verkopen en betaald worden in verschillende valuta's. Dit document beschrijft de verschillende ondersteunde valuta's, hoe wijzigen en aandachtspunten.

Ter verduidelijking, heb ik de onderstaande volledige informatie even puntgewijs uitgelegd met een voorbeeld waarin u bijvoorbeeld wilt overstappen van Euros naar Noorse Kronen:

• Rapportage: Wanneer u tussen valuta schakelt, verandert onze rapportage niet in het verschil tussen de valuta. Dus, als u 100 Euro heeft verwerkt, zou dat worden weergegeven als € 100 in uw beheerder rapporten. Als u vervolgens uw valuta verandert naar NOK, wordt het rapport gelezen als 100 NOK voor eerdere verwerking. Omdat € 1 niet gelijk is aan NOK 1, kunnen de rapporten vanaf dat moment verkeerd zijn.
  • Product prijsstelling: Omdat het bedrag tussen de valuta varieert, kan de waarde van een productprijs iets anders betekenen als de valuta wordt gewijzigd. Bijv. € 20 is niet gelijk aan 20 NOK. Terugbetalingen die na een valuta-wijziging worden verwerkt, worden ook beïnvloed.
  • Apps: Bepaalde apps kunnen beperkingen hebben als het gaat om het wijzigen van verkoop valuta. Als u wilt weten hoe het wijzigen van verkoop valuta van invloed zal zijn op uw apps, moet u contact opnemen met de app-ontwikkelaar voor verduidelijking voordat u uw verkoop valuta wijzigt.
  • Cadeaubonnen: Cadeaubonnen met resterende saldo's in de oude verkoop valuta zullen niet langer werken zodra de valuta-wijziging van kracht wordt.

Als u hiermee akkoord gaat en wilt doorgaan met het wisselen van valuta, dan kunt u contact met ons opnemen door een ticket aan te maken, en wij zullen dan de nodige acties ondernemen zodat u het vervolgens zelf kunt wijzigen.

Om te verduidelijken dat u de gevolgen al heeft overwogen, kunt eventueel linken naar dit antwoord (de link https://community.shopify.com/c/shopify-discussie/winkel-valuta-wijzigen/td-p/1946287) zodat de Support Adviseur gelijk voor u deze verandering kan maken. 

Met warme groet, 

Peter | Shopify 

virox
Nieuw lid
4 0 0

Hey Peter,

Bedankt voor de uitleg ik overweeg toch om mijn winkelvaluta om te zetten naar euro.

Manish

virox
Nieuw lid
4 0 0

Beste Peter,

De link die u heeft gestuurd verwijst mij naar deze chat.
Ik zou graag mijn winkelvaluta van NOK naar EUR willen wijzigen.

Virox

Charlottevh
Bezoeker
1 0 0

Hallo Peter, ik zou graag de valuta wijzigen van Euro naar Deense Kronen maar ik kom er niet helemaal uit. Ik zie nergens ''Laat een bericht achter'' staan om een ticket aan te maken. Kun je mij helpen? Groetjes Charlotte

Peter
Shopify Staff
107 33 23

Hi Charlotte, 

bedankt voor uw vraag. De workflow is sinds ik dat bericht heb geplaatst ietsjes verandert. 

Scroll op welke pagina op ons helpcentrum (klik hier om daar naartoe te gaan)  dan ook naar beneden. Klik op "Neem contact op met Shopify Support".

Volg de stappen om in te loggen en kies de winkel waar u de vraag over wilt stellen. Kies een onderwerp (als u het niet weet kunt u gewoon een willekeurig onderwerp kiezen). U krijgt dan 3 opties te zien: 

De Chat met ons en Laat een bericht achter opties zijn om een ticket aan te maken. Met de optie Nederlandse Community komt u op deze site terecht. Deze is bedoeld om winkeliers en Shopify experts de optie te geven vragen aan elkaar te stellen en elkaar te helpen, bijvoorbeeld met vragen die buiten de ondersteuning vallen van Shopify Support, of voor feedback over een nieuwe winkel. Voor het wijzigen van uw valuta dient u dus een van de linker twee opties te kiezen. 

Met warme groet, 

Peter | Shopify