Cancelled yearly subscription and was still charged, Help!!

Solved

Cancelled yearly subscription and was still charged, Help!!

Beautybyadonis
Visitor
1 0 0

I canceled my subscription to Shopify and was still charged for next year. can you please refund my money as I am not going to be using Shopify for another year. 

Accepted Solution (1)

Greta
Shopify Staff
1207 125 154

This is an accepted solution.

Hi, @Beautybyadonis!

 

Thanks for reaching out, and I'm sorry to hear you're having trouble with your account. I recommend following the steps in this help document to ensure you've properly closed your account. Once you've done that, or if you're having any trouble with closing the account yourself, you can contact our team through the Help Center to request a refund. Shopify typically does not offer refunds, but our team will determine if an exception can be made in this case. Simply enter the details of your issue into the chat assistant and then select "I still need help" to be connected with a Support Advisor. 

 

Please let me know if you have any other questions!

Greta | Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

View solution in original post

Replies 17 (17)

Greta
Shopify Staff
1207 125 154

This is an accepted solution.

Hi, @Beautybyadonis!

 

Thanks for reaching out, and I'm sorry to hear you're having trouble with your account. I recommend following the steps in this help document to ensure you've properly closed your account. Once you've done that, or if you're having any trouble with closing the account yourself, you can contact our team through the Help Center to request a refund. Shopify typically does not offer refunds, but our team will determine if an exception can be made in this case. Simply enter the details of your issue into the chat assistant and then select "I still need help" to be connected with a Support Advisor. 

 

Please let me know if you have any other questions!

Greta | Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

BorderBuds
New Member
4 0 0

hello i am currently experiencing the same issue... if someone could help me with this issue it would be much appreciated. i was charged several hours ago and i just closed my shop.  

Greta
Shopify Staff
1207 125 154

Hi, @BorderBuds!

 

Thank you for getting in touch. I recommend reaching out to us through the Help Center so we can look into this further with you. Simply enter the details of your issue into the chat assistant and click I still need help to be connected with a Support Advisor. 

 

Please let me know if you have any questions about this!

Greta | Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

Ivanrmdllc
Visitor
2 0 1

Seems like Shopify is aware that this is a common issue. However is taking advantage as there are no refunds for those that catch the charge too late. How unfortunate

Greta
Shopify Staff
1207 125 154

Hi, @Ivanrmdllc!

 

Thank you for your feedback. If your account was charged accidentally after you already closed it, we'd be more than happy to assist. If that is the case, please get in touch with us through the Help Center and we can take a closer look.

 

Please let me know if there's anything else I can assist you with! 

Greta | Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

Daze04
Visitor
1 0 0

Hey i was just charged 32 euros for shop i closed could i possibly get a refund i havent been using this shop for month, thanks.

QuickCrate
Tourist
8 0 1

I canceled my subscription to Shopify and was still charged for month year. can you please refund my money as I am not going to be using Shopify for another month .

This is my bill no. #222656131

arsalankahn
Visitor
2 0 0
How long will it take to clarify this dispute?
QuickCrate
Tourist
8 0 1

I canceled my subscription to Shopify and was still charged for month . can you please refund my money as I am not going to be using Shopify for another month .

This is my bill no. #222656131

QuickCrate
Tourist
8 0 1

 

I canceled my subscription to Shopify and was still charged for month. can you please refund my money as I am not going to be using Shopify for another month .

This is my bill no. #222656131

QuickCrate
Tourist
8 0 1

I created a Shopify account with the ₹23 a month. U used it for a day and never went back on the app. I randomly got charged like ₹2352 rupees a month later even though I had deleted the app. I never knew I was being charged. This just happened I need a refund because literally all my money is gone to something I did not know I was paying for.

Elias
Shopify Staff
3010 294 522

Hey, @QuickCrate.

 

Thank you for joining the thread.

 

It sounds like you may have forgotten to deactivate your store after selecting a plan during the free trial and, as a result, the subscription fee was processed at the end of the trial. While using Shopify is completely risk-free, we'd be happy to check your account and see whether your invoice is eligible for a refund. However, as we're unable to provide account-specific support via the Shopify Community, you'll need to get in touch with us via the Shopify Help Center and we'd be happy to continue assisting you through live chats.  

 

If you have any other questions on this topic, then don't hesitate to let us know. 

Elias | Social Care @ Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

QuickCrate
Tourist
8 0 1

How can I refund my paid subscription.

Ollie
Shopify Staff
2500 456 416

Hey @QuickCrate.

 

Thanks for the quick response. 

 

In order for us to take a further look into the billing of your store and account, you will need to reach out and contact our live support. With that being said, you can get in touch with a Support Advisor by navigating to our Help Center

 

Once you arrive at the Help Center, you will need to make the virtual assistant be aware that you would like to Speak with support and you will be connected accordingly. 

 

Let us know if you have any questions. 

Ollie | Social Care @ Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

Manzie
Visitor
1 0 0

Please cancel. I have no need for this website builder

arsalankahn
Visitor
2 0 0

How can I refund  my subscription. 

 

thethriftyboho
Visitor
1 0 1

I am actually fed up at this point. I have tried everything and have closed my account 3 different times. Your customer service refuses to do anything about it and you are now taking food out of my kids mouths.

 

charged me $60 on April 8th for a website I haven’t even looked at for 6 months. I do not use your services and you refuse to close my account