How do I get my automatic renewal deduction back

QY
Visitor
1 0 0

The subscription fee of $399 was deducted from my account, which I was unaware of. I just tried the account for 3 months, but I didn't know that shopify would renew it automatically, please help me refund it, thank you.

Reply 1 (1)

Rick
Shopify Staff
942 87 145

Hi @QY 

 

Thank you for reaching out here for assistance, and welcome to the Shopify Community.

 

I understand that you have experienced an unexpected debit on your account, for a $399 Shopify subscription fee. Unexpected charges are never nice to experience, so I can appreciate the concern here.

 

To clarify, here via the Shopify Community forums, we cannot actually access any of your account information, so we cannot provide any specific billing support, or comment on whether a refund would be possible in your specific situation.

 

I would highly suggest that you reach out to our support team directly via our help center using this link here as soon as possible. You can connect with our team via live chat by interacting with the chat assistant in the bottom right, and explaining that you would like to speak to our team. Once you are connected to one of our support advisors, they will take a closer look at your account and do their very best to accomodate you.

 

I cannot make any guarantees that a refund will always be possible, as our terms of service here states that we do not actually provide refunds. However, we do understand that mistakes can be made, so we would be more than happy to examine the situation and provide advice on the next steps that you can take.

 

If there's anything else I can assist with, don't hesitate to reply here to ask. If you decide to come back to Shopify, your account data will be kept intact for up to 2 years.

 

Rick | Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog