FROM CACHE - de_header
Diese Community hat auf Peer-to-Peer-Support umgestellt. Der Shopify Support wird diese Community nicht mehr betreuen. Wir empfehlen dir, dich mit anderen Händler:innen und Partner:innen in Verbindung zu setzen, um Unterstützung zu erhalten und Erfahrungen auszutauschen. Bitte melde weiterhin alles, was gegen unseren Verhaltenskodex verstößt, oder Inhalte, die deiner Meinung nach entfernt werden sollten.

Re: Tracking GA with login page

Tracking GA with login page

SebboJ
Tourist
13 0 3

Hi,

our shop isnt online actually, the prepage (login page) ist activated.

Is it possible to test Google Analytics with this prepage? Or is it blocking all tracking activities?

3 ANTWORTEN 3

Gabe
Shopify Staff (Retired)
19233 3006 4432

Hey @SebboJ 

You have reached the German community here und wir können das gerne auf Deutsch weiter besprechen but English is fine too.

So you want to know how Google Analytics tracks your password "Coming Soon" landing page, is that right? GA actually does track the clicks on your passwd landing page under the rubric "Landing Pages" really well and your passwd page will also show on Google Search results if you submit your sitemap in your search console. Have you done that yet? See more great tips on the topic of SEO here and here.

image.png

image.png

Very important is how you designed your password landing page. For example, have you put an "opening date" for your store on it so all visitors to your password page can make a note of it to be there on "opening day"? Then you can leave a text on the password page like:

• "Hey, we will be opening soon on the XX.YY.ZZ. Join us on opening day for some great special offers. Feel free to use this coupon code ABCDEFG to get a great discount on the day! We look forward to seeing you there..."

That will really help to increase the clicks and even purchases in your store from day 1!

Gabe | Social Care @ Shopify
 - War meine Antwort hilfreich? Klicke Like um es mich wissen zu lassen! 
 - Wurde deine Frage beantwortet? Markiere es als Akzeptierte Lösung 
 - Um mehr zu erfahren, besuche das Shopify Help Center oder den Shopify Blog

SebboJ
Tourist
13 0 3

Hallo,

nein, nicht ganz.
Ich habe die GA Tracking codes in den theme code eingebaut und unter Einstellungen im Shop eingefügt. Allerdings zeigt mir GA keine Bewegung im tracking bzw. erhält keine Daten. Liegt das am Shop, der noch offline ist? hier ist ja die Maintennance Seite aktiv.

Gabe
Shopify Staff (Retired)
19233 3006 4432

Wenn du das selber eingebaut hast dann müsste ein Experte das anschauen. Einen Experten findest du in unserer privaten FB Gruppe.

Die Shopify Passwortseite wird, wie ich bereits erwähnt habe, getrackt.

Gabe | Social Care @ Shopify
 - War meine Antwort hilfreich? Klicke Like um es mich wissen zu lassen! 
 - Wurde deine Frage beantwortet? Markiere es als Akzeptierte Lösung 
 - Um mehr zu erfahren, besuche das Shopify Help Center oder den Shopify Blog