Hallo @Vicky24 ,
Hartelijk welkom op de Shopify Community. Ik begrijp dat je een bestelling hebt geplaatst en nog steeds wacht op deze bestelling? Ik kan me goed voorstellen dat je wat opheldering over deze bestelling wilt. Je bent nu beland op onze Shopify Community. De focus van de Community is om te communiceren met andere ondernemers die Shopify gebruiken en vragen en informatie uit te wisselen over hoe Shopify werkt.
Shopify is een softwarebedrijf die tools aanbiedt waarmee ondernemers webshops kunnen bouwen en hun producten online kunnen verkopen. Shopify is zelf niet betrokken bij de afhandeling van bestellingen, en ook niet als hier iets eventueel bij misgaat. Ik deel graag een aantal stappen die je als consument kan nemen om te achterhalen wat er met je bestelling is gebeurd.
Contact opnemen met de winkel
Het beste om te doen is om direct contact op te nemen met de winkel waar je de bestelling hebt geplaatst. Zij kunnen namelijk de status van je bestelling inzien en aan je laten weten wanneer je jouw bestelling ontvangt. Ik kan de volgende methoden aanraden om in contact te treden met de webshop:
- Een **Contact Us** sectie op de webshop waar je een mail kan sturen naar de eigenaar van de webshop.
- Check de sociale media platform van de webshop en contact de winkel op deze wijze.
- Je kan ook direct je bevestigingsmail van je bestelling beantwoorden die je hebt ontvangen bij de aankoop van het product.
- Het is ook mogelijk om hier ondersteuning aan te vragen als klant van een Shopify winkel. Zodra je dit formulier hebt ingevuld, krijgt de eigenaar van de webshop een bevestiging via e-mail over deze klacht. Alle verdere correspondentie zal vervolgens tussen jou en de eigenaar van de webshop verlopen. Zie de afbeelding hieronder ter illustratie zodat je weet waar je moet klikken:
Online veilig kopen
Voordat je een online aankoop doet op een webwinkel wil ik je aanraden om te controleren of deze webwinkel contact informatie heeft geplaatst op hun website. Het is goed om te checken of er een btw-nummer en KvK-nummer gemeld staat op de webshop, dit is namelijk een wettelijke verplichting. Het helpt je ook om te zien of een onderneming staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Ook is het goed om even te bekijken of er een klachtenformulier en een terugzendbeleid staat vermeld op de website. Bekijk deze website van de Autoriteit Consumenten & Markt voor meer informatie over dit onderwerp.
Ik deel ook graag een aantal andere methoden met hoe je jezelf online kan beschermen. Bekijk bijvoorbeeld de veilige betaalmethodes uit dit document voor online aankopen. Verder kan je Check de (ver)koper gebruiken, wat een handige checkfunctie is, waarmee je, voor je iets koopt of verkoopt, kunt controleren of er met de verkoper negatieve ervaringen zijn geweest. Je kunt zoeken op IBAN-rekeningnummers, e-mailadressen, telefoonnummers of een URL van bijvoorbeeld een webwinkel.
Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt over je geplaatste bestelling!
Met vriendelijke groet,
Arno | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog