Shopify-thema's, Liquid, logo's en vergelijkbare onderwerpen
Kan iemand helpen ik probeer nu al dagen mijn btw te veranderen in 9%
Volgens shopify moet ik een collectie aanmaken en op handmatig zetten bij collectie type en opslaan.
Vervolgens moet ik dus al mijn producten handmatig toe gaan voegen wat onlogisch klinkt als je een paar honderd producten hebt.
Dan ga ik naar belasting moet klikken op bewerken naast de naam van het land, en daar houd het verhaal dus op kan alleen mijn btw nummer veranderen.
Zoek me al dagen suf op youtube naar een film hier over maar kom niet verder.
Help Gr Steven
Hi Steef.
Zoals ik het heb gedaan: (we pakken het op vanaf instellingen --> BTW
(ervan uitgaande dat je deze alleen voor NL wilt instellen, anders de juiste landen eerst toevoegen [btw innen]
*Klik bij Europese Unie op " BEHEREN "
*Ga naar product overschrijvingen en klik op " product overschrijving toevoegen"
*Kies de 9% collectie
*Selecteer land en voer belasting tarief in --> klik op "OVERSCHRIJVING TOEVOEGEN"
Thats it!
Succes, Gr Egon
Super bedankt, kan ik aan het volgende probleem beginnen koop net thema Warehouse staat 10 % op Engels en kun je het niet veranderen.
Gr Steven
Ik denk dat dat alleen via CCS/CSS kunt aanpassen.
maar daar heb ik geen verstand van
Als ik hier even op mag inhaken.. Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 1 collectie met 21% btw, de rest is 9%.
Als ik bij "productoverschrijvingen" de collectie wil selecteren zijn deze niet zichtbaar. Ik heb aangenomen dat dit komt omdat het automatische collecties zijn.
Weet iemand of het dan mogelijk is om per product een BTW percentage in te stellen? Of is er wellicht een andere creatieve oplossing?
Groet,
Esther
Volgens mij kan je dit probleem zo oplossen:
1 handmatige collectie aanmaken voor alle producten die in de 9% categorie vallen. Deze collectie niet toevoegen aan de sitenavigatie, dit is puur voor het aangepaste BTW-tarief. In mijn geval heb ik deze categorie Food-producten (9% BTW) genoemd. Vervolgens handmatig alle food-producten toevoegen aan deze handmatige collectie. Dit gaat redelijk snel via de zoekfunctie. Vervolgens kan je de betreffende producten via tags e.d. wel toevoegen aan allerlei automatische collecties. Die automatische collecties voeg je wel toe aan de site-navigatie. Bij het afrekenen wordt de BTW van het product uit een automatisch collectie overschreven met 9% BTW als je het product in de handmatige collectie hebt zitten voor 9% BTW.
Alle producten die niet in de 9%-collectie zitten worden automatisch het default BTW-tarief. In mijn geval 21%.
Heb je ooit een klant aan de telefoon gehad die zich afvroeg waarom ze dubbele verzendk...
By Lee Sep 13, 2024Disclaimer: het is je eigen verantwoordelijkheid om de lokale belastingautoriteiten of een...
By Arno Aug 30, 2024Stel je dit voor; je hebt een perfect idee voor een product en je wilt dit idee zo snel m...
By Jay Aug 9, 2024