FROM CACHE - nl_header

Domein verhuizen naar shopify met een .nl website

Opgelost

Domein verhuizen naar shopify met een .nl website

Rens123
Bezoeker
1 0 0

Ik wil mijn domein verhuizen naar Shopify, alleen lukt dit niet omdat ik een .nl website heb. Shopify kan dit niet koppelen met een verhuis code. 

Als ik het domein wilt koppelen moet ik een omleiding aanmaken door het A-Record en het AAAA-record aan te passen naar die van Shopify.  

Zodra ik dit heb gedaan, kan ik dan het contact bij mijn huidige provider opzeggen, zonder dat mijn domeinnaam word verwijderd? 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Arno
Shopify Staff
181 56 21

Geslaagd.

Hallo @Rens123,

Welkom bij de Community en hartelijk dank voor je vraag. Het klopt inderdaad dat het momenteel niet mogelijk is om .nl domeinen over te dragen naar Shopify. De reden dat het niet mogelijk is om een .nl domein, of andere landendomeinen, over te dragen naar Shopify is omdat elk type domein anders is en zijn eigen regels, beleid en procedures heeft waar we rekening mee moeten houden. Dit kan tot gevolg hebben dat het voor sommige toplevel domeinen het op dit moment niet mogelijk is om deze over te dragen naar Shopify.

In plaats daarvan kan je inderdaad je domein verbinden met Shopify via je domeinprovider waar je momenteel bij zit. Maar nadat je een domein verbind aan Shopify zal dit domein nog steeds gehost worden door je huidige domeinproivder. Het verwijderen van je domein bij je domeinprovider zal tot gevolg hebben dat je verbonden domein ook niet meer werkt bij Shopify. We raden je dus aan om niet je domein te verwijderen nadat je deze hebt verbonden aan Shopify. Voor meer informatie kan je terecht bij ons helpdocument Je externe domein handmatig aan Shopify koppelen

Laat het ons weten als je hier nog meer vragen over hebt, ik wil je veel succes wensen met je onderneming!

Arno | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1

Arno
Shopify Staff
181 56 21

Geslaagd.

Hallo @Rens123,

Welkom bij de Community en hartelijk dank voor je vraag. Het klopt inderdaad dat het momenteel niet mogelijk is om .nl domeinen over te dragen naar Shopify. De reden dat het niet mogelijk is om een .nl domein, of andere landendomeinen, over te dragen naar Shopify is omdat elk type domein anders is en zijn eigen regels, beleid en procedures heeft waar we rekening mee moeten houden. Dit kan tot gevolg hebben dat het voor sommige toplevel domeinen het op dit moment niet mogelijk is om deze over te dragen naar Shopify.

In plaats daarvan kan je inderdaad je domein verbinden met Shopify via je domeinprovider waar je momenteel bij zit. Maar nadat je een domein verbind aan Shopify zal dit domein nog steeds gehost worden door je huidige domeinproivder. Het verwijderen van je domein bij je domeinprovider zal tot gevolg hebben dat je verbonden domein ook niet meer werkt bij Shopify. We raden je dus aan om niet je domein te verwijderen nadat je deze hebt verbonden aan Shopify. Voor meer informatie kan je terecht bij ons helpdocument Je externe domein handmatig aan Shopify koppelen

Laat het ons weten als je hier nog meer vragen over hebt, ik wil je veel succes wensen met je onderneming!

Arno | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog