FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Narrative thema - banner op mobiel

Narrative thema - banner op mobiel

naoufal00
Bezoeker
1 0 0

Dag iedereen,

Ben de afgelopen paar dagen hartstikke druk bezig om de slideshow sectie op een normale manier te laten ogen op mobiel. Heb al een aantal andere codes geprobeerd toe te voegen, maar die maakte die sectie alleen maar kleiner, terwijl ik alleen de foto binnen de slideshow een beetje wil uitzoomen zodat het precies goed erin staat op mobiel. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen? Alvast bedankt

Groet,
Naoufal

1 ANTWOORD 1

IrisE
Shopify Staff (Retired)
196 12 24

Beste Naoufal,

Iris hier van Shopify Support. Ik help je graag met wat tips voor de slideshow (diavoorstelling).

Veel van de Shopify-thema's hebben inderdaad grote afbeeldingen of diavoorstellingen die met de hoogte van je browser worden aangepast aan de schermgrootte.

Als je een van deze thema's gebruikt of een grote diavoorstelling of achtergrondafbeelding hebt, is het belangrijk om te weten welke soorten afbeeldingen er het beste uitzien.

Omdat grote afbeeldingen niet op alle apparaten passen, geeft Shopify soms slechts een deel van de afbeelding weer, afhankelijk van het apparaat dat je gebruikt. Als je diavoorstelling veel grote afbeeldingen bevat, is het mogelijk dat delen van de afbeeldingen inderdaad niet zichtbaar zijn.

Het is het beste om afbeeldingen met hoge resolutie te gebruiken voor je dia's in Narrative. Gebruik afbeeldingen die 4000 x 2200 pixels of groter zijn, maar overschrijd de uploadlimieten van Shopify niet. Omdat de grootte en vorm van de diavoorstelling afhangen van de grootte en vorm van het apparaat van de klant, worden de afbeeldingen van je diavoorstelling op sommige schermen bijgesneden. Probeer afbeeldingen te gebruiken met een focuspunt in het midden zodat het belangrijkste deel van elke afbeelding altijd zichtbaar is.

Wat kun je hier nog meer aan doen:

Om er zeker van te zijn dat je afbeeldingen goed werken met je thema moet je met het volgende rekening houden:

• Sommige thema's hebben een instelling voor de beeldpositie die je kunt gebruiken om aan te geven welk deel van een afbeelding het focuspunt is. Zo heeft Narrative dit ook, dit heet:

Uitlijning afbeelding: kies het belangrijkste gebied van de afbeelding waarop de aandacht moet worden gericht in de diavoorstelling. Pas ook de Diahoogte aan: Stel de hoogte van de diavoorstelling in. Selecteer Aanpassen aan eerste afbeelding om de hoogte van je diavoorstelling te baseren op de hoogte van je eerste afbeelding.
  • Afbeeldingen die je gebruikt voor diavoorstellingen of achtergronden, mogen geen tekst bevatten. Als de tekst deel uitmaakt van de afbeelding zelf, kan deze worden verplaatst, bijgesneden of aangepast op basis van je thema. Gebruik de themabewerker om tekst en links aan je diavoorstellingen toe te voegen.

• Kies eenvoudige afbeeldingen zodat de tekst er bovenop gemakkelijk te lezen is voor afbeeldingen die je in diavoorstellingen of als achtergrond gebruikt.

• Brede afbeeldingen kunnen links en rechts worden bijgesneden wanneer het apparaat waarmee ze worden bekeken een hoog scherm heeft (zoals een mobiele telefoon of tablet):

IrisE_0-1600761281902.png

• Hoge afbeeldingen kunnen aan de boven- en onderkant worden bijgesneden wanneer het apparaat waarmee ze worden bekeken, een breed scherm heeft (zoals een laptop of desktop):
IrisE_1-1600761281837.png

Kom je hierna er nog niet uit, dan is er ook de mogelijkheid om ons thema support team te vragen om hierbij te helpen. 

Optie om uw logo's door onze thema-afdeling te laten toevoegen:

Ieder betaald Shopify-abonnement komt namelijk met 60 minuten gratis design-tijd dat gebruikt kan worden om aanpassingen te maken aan een door Shopify ontworpen thema (bijv. uw thema, Narrative). Niet alle veranderingen zijn mogelijk, maar ik denk dat in dit geval onze thema-ondersteuning waarschijnlijk zou kunnen helpen. Als u liever zelf niets veranderd aan uw thema-codering, dan vraag ik aan ons design-team om de aanpassing te maken met gebruik van uw gratis design-tijd. Zou je zo vriendelijk willen zijn om mij te laten weten of je hier gebruik van wil maken? Dan kan ik hierna ons team vragen de aanpassingen te maken. Stuur ons wat scherm printjes met uitleg hoe je dit het liefst ziet in je thema.

Met vriendelijke groet,

Iris E.
Shopify Support Advisor

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.