FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Afgebroken Checkouts + versturen van mail.

Opgelost

Afgebroken Checkouts + versturen van mail.

Jasper21
Toerist
6 1 0

Beste lezers,

Sinds afgelopen week ben ik in de 'afgebroken Checkouts' van Shopify gedoken en ik kom er niet helemaal uit. Dit verhaal is begonnen omdat ik de template van de te versturen email wilde aanpassen. Maar nu loopt alles, voor mijn gevoel, in het honderd. Gezien ik niet geheel technisch/computerwise ben aangelegd is het voor mij lastig om er een goed lopende vraag van te maken. Toch ga ik mijn best doen. Het zal bestaan uit meerdere vragen die wil in link staan met elkaar. Here we go! 🙂

1. Ga in het Shopify-beheercentrum naar Instellingen > Checkout.
  2. Schakel in het gedeelte Afgebroken checkouts het selectievakje E-mails over afgebroken checkouts automatisch verzenden in.
  3. Kies onder Verzenden naar naar wie je een e-mail voor het herstellen van afgebroken checkouts wilt verzenden:

• Iedereen die de checkout afbreekt
    • E-mail abonnees die de checkout onderbreken
  4. Selecteer onder Verzenden naar het aantal uren dat Shopify moet wachten voordat de e-mail over afgebroken checkouts wordt verzonden:

Dit bovenstaande stukje is vrij duidelijk, alleen het kopje wat bij nummer 2 staat kan ik nergens vinden (3 en 4 dus ook niet). Deze heb ik wel eerder gezien, maar nu is deze weg. Waar is deze heen?

In onze lijst met APPS staat ook EMAIL. In deze app heb ik twee layouts gemaakt. Eentje voor 'verlaten winkelwagen' en de ander voor 'Afgebroken Checkout'. Nu heb ik dit bij mijzelf getest (niet een testmail, maar ik heb een bestelling afgebroken), alleen ik heb nooit een mail gekregen. Ook niet in mijn spam. Hoe zorg ik voor een juiste koppeling en een juiste activatie?

Recent is wel het domein geverifieerd en de mails worden nu ook uit 'onze' naam verstuurd. Zou het hier misschien spaak lopen? 

Als ik bij 'bestellingen' kijk en dan bij 'afgebroken checkouts' dan zie ik dus ook alleen 'herstelstatus' staan. Voorheen stond daar ook verstuurd tussen. Nu niet meer. Waarom is dat?

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt!

Groet,
Jasper.

ps. mochten er screenshots nodig zijn; u vraagt, ik draai.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Jasper21
Toerist
6 1 0

Geslaagd.

Zou het zo kunnen zijn dat een deel van bovengenoemde niet zichtbaar is omdat ik de twee templates van EMAIL heb geactiveerd en de automatische van Shopify heb gedeactiveerd? En dat mijn testmails de boel net hebben gekruist?

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1

Jasper21
Toerist
6 1 0

Geslaagd.

Zou het zo kunnen zijn dat een deel van bovengenoemde niet zichtbaar is omdat ik de twee templates van EMAIL heb geactiveerd en de automatische van Shopify heb gedeactiveerd? En dat mijn testmails de boel net hebben gekruist?