FROM CACHE - nl_header

Domein migreren van jouwweb naar Shopify

koffiewebshopvr
Nieuw lid
1 0 0

Hi,

Momenteel probeer ik mijn webshop van jouwweb te verplaatsen naar jouwweb.nl. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft, specifiek het verplaatsen van het domein en de mailbox.

Ik heb geprobeerd om het domein aan shopify te koppelen, maar kreeg hierbij dat de verificatie is mislukt en dat ik dit later opnieuw kan proberen. Echter kom ik hier niet verder mee. Jouwweb heeft aangegeven om verhuiscodes voor het domein te kunnen leveren. Weet iemand hoe ik deze codes kan gebruiken om het domein over te zetten naar Shopify? 

Daarnaast vraag ik me af wat de verstandigste manier is om mijn mailadres te verplaatsen van jouwweb naar shopify/een mailprovider. Dit mailadres wordt namelijk gebruikt voor al mijn klantcontact, en ik wil hier dus eigenlijk geen downtime hebben. 

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee!

1 ANTWOORD 1
Jay
Shopify Staff
Shopify Staff
158 83 19

Hey @koffiewebshopvr

Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in het overstappen van jouwweb.nl naar Shopify. Ik kan me goed voorstellen dat je graag wilt weten hoe je er voor kunt zorgen dat je klanten nog via je domein op je nieuwe Shopify-winkel kunnen belanden. Daarnaast snap ik ook dat je graag wilt weten hoe het precies zal gaan zitten met je e-mailadres / e-mailhosting. 

Domein

Laten we ons gelijk even richten op je eerste vraag. Afhankelijk van wat voor een domein je gebruikt kun je 1 of 2 dingen doen. Als je bijvoorbeeld een .com domein gebruikt dan kun je deze inderdaad overdragen naar ons platvorm. Je zal hier inderdaad een autorisatiecode voor moeten ontvangen. Vervolgens kun je de stappen in het 'Een extern domein verplaatsen naar Shopify' hulpdocument volgen om je domein over te dragen naar ons platvorm.  

Als je een .nl of .be domein gebruikt, dan is het momenteel niet mogelijk om deze over te dragen naar ons platvorm. Wel kun je deze aan je Shopify-account koppelen. Op deze manier kunnen uw klanten alsnog via je domein op je webwinkel belanden, ook al wordt je domein nog door een externe domeinprovider gehost. Mocht je domein momenteel via Jouwweb worden gehost, en nadat je je account bij Jouwweb sluit hier geen toegang meer tot hebben, dan raad ik je aan je domein over te dragen naar een alternatieve domeinprovider. Zodra je dit hebt gedaan kunt je vervolgens de stappen in het 'Je externe domein handmatig aan Shopify koppelen' hulpdocument volgen om de DNS-instellingen van je domein naar Shopify te laten wijzen. Vervolgens kun je het domein handmatig aan je Shopify-account koppelen

E-mailhosting

Laten we ons nu even richten op je tweede vraag. Shopify biedt momenteel geen e-mailhosting aan. Voor dit soort dingen zul je je e-mailadres moeten laten hosten bij een externe e-mailprovider. Mocht je dit momenteel via Jouwweb laten hosten, en zodra je hun platvorm verlaat je hier geen toegang meer tot zal hebben, dan raad ik je aan je e-mailadres eerst bij een alternatieve externe provider te laten hosten. Bekijk bijvoorbeeld Zoho Mail of Google Workspace

Zodra je dit hebt gedaan zul je via je externe e-mailprovider stappen kunnen ontvangen die je kan volgen om je e-mailadres vervolgens te verbinden met je domein. Aangezien dit buiten onze platvorm plaats zal gaan vinden (behalve als je bijvoorbeeld een .com domein hebt die je naar Shopify hebt overgedragen), zal je e-mailprovider / je domeinprovider je hier het beste verder mee kunnen helpen. Wel deel ik graag het 'E-mailhosting' hulpdocument met je, waar je meer over dit onderwerp kunt lezen. 

Migreren naar Shopify

Aangezien je hebt aangegeven over te willen stappen naar Shopify, dacht ik dat ik ten slotte wat handige bronnen met je zou kunnen delen, die je hier goed mee op weg kunnen helpen!

Mocht je verdere vragen hebben, aarzel niet om deze op te nemen binnen dit onderwerp. Je kan ook altijd direct contact met ons opnemen en dan helpen we je graag via e-mail verder! 

Groeten,

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog