FROM CACHE - nl_header

Domein transfer

Domein transfer

brandon3806
Bezoeker
1 0 0

Hallo,

Ik had een vraagje over een domein overdragen. Hoezo word een .nl domein niet ondersteunt?

En is er eventueel een mogelijkheid om dat op te lossen want ik heb wel de autorisatiecode.

Brandon

1 ANTWOORD 1

IrisE
Shopify Staff (Retired)
196 12 24

Hey Brandon,

Iris hier van het Nederlandstalige Support Team. Ik help je graag met je domein vraag.

Met het systeem dat Shopify gebruikt ondersteunen we momenteel 82% van de domeinen tranfers. De meest opvallende niet-ondersteunde transfers zijn .nl- en co.uk-domeinen. Elk domeintype is anders en heeft zijn eigen regels, beleid en procedures. Sommige van deze eigenaardigheden zorgen ervoor dat Shopify of het systeem van OpenSRS (dat wij gebruiken voor het transfer process) momenteel niet in staat is om ze over te dragen. Maar soms ligt het ook aan het transferbeleid van je huidige aanbieder dat dit niet kan. Bij .nl domeinen komt het in dit geval door OpenSRS dat het (momenteel) niet kan, hier kan verandering in komen, maar daar zal ik niet op wachten als ik jou was.

Nu heb je al een authorisatie code, maar is er een optie om nog bij de huidige aanbieder te blijven? Zo ja, dan kan je jouw domein namelijk bij hun laten en met Shopify koppelen.

Om je .nl domein met je winkel in Shopify te koppelen zijn er een aantal dingen die je moet wijzigen in de DNS instellingen voor dit domein, binnen je huidige domein-server.

1. Je A-record moet je aanpassen dat deze wijst naar het IP-adres van Shopify, te weten: 23.227.38.65
2. Je www CNAME gegevens moeten verwijzen naar shops.myshopify.com
3. En zorg ervoor dat er geen AAAA records zijn voor het domein
4. En erg belangrijk dat het DNSSEC niet actief is voor het domein

Je kunt je huidige domeinprovider vragen om hulp met de bovenstaande instellingen als je niet weet hoe je deze moet wijzigen. Bekijk anders ook onze handige Nederlandstalige Youtube video: Een extern domein aan je Shopify-winkel koppelen.

Hierna hoef je alleen nog de koppeling te verifiëren in je Shopify Admin door te navigeren naar Online Winkel > Domeinen. Op ons Hulpcentrum kan je de handleiding voor het Koppelen van je Domein doornemen, mocht dit handiger zijn.

Nadat je de domein hebt gekoppeld, hebt je misschien ook interesse in het hulp document voor het Doorsturen van Emails voor uw Externe Domein. Hier is ook een handige Nederlandstalige Youtube video voor gemaakt, bekijk deze hier: Gratis doorsturen van e-mails met Shopify-domeinen.

Je domeinprovider zal ook kunnen helpen bij enige problemen die kunnen optreden bij het wijzigen van je DNS-instellingen, maar als er nog iets is over uw domein of e-mailconfiguratie waar je vragen over hebt, dan hoor ik het graag.

* * * * *

Als het koppelen van uw domein voor jouw geen optie is, dan kan je eventueel ook overwegen om een andere domein in plaats van uw huidige te kopen, zie onze handleiding hierover hoe je bij ons een domein kan kopen en je kunt de beschikbaarheid controleren door deze zoektool voor beschikbare domeinen te gebruiken.

Ik hoop dat dit de situatie verduidelijkt, en dat ik je de nodige stappen heb gegeven om je vraag verder op te lossen Brandon? Zo niet dan hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.