Liquid, JavaScript, thema's
Ik ben bezig met het opstarten van mijn Shopify-winkel, hier gebruik ik het thema Testament voor. Deze heb ik specifiek gekozen omdat ik een goede filtering wil voor mijn producten. Nu zit ik met de volgende vraag, ik schets even de situatie.
Ik heb verschillende producten, die allemaal 8-14 kleurvariaties hebben. Deze kleurvarianten hebben in mijn collectie hun eigen unieke naam gekregen, zoals 'mustard' voor een specifieke tint geel. Dit doe ik omdat er bijvoorbeeld meerdere tinten geel of groen voorkomen. Het automatisch filtersysteem kan dus filteren op 'mustard' en alle andere kleurnamen die ik toeken aan mijn producten, maar ik zou liever hebben dat mijn websitebezoekers kunnen filteren op 'geel'.
Nu heb ik ondertussen al gezien dat je nieuwe filters kan maken in het metafield, en dat werkt dan via tags als ik het goed begrijp. Maar tags kan je enkel koppelen aan een geheel product, niet aan een productvariant. Ik vind het nu heel fijn dat als de klant filtert op 'mustard', er meteen ook de gelinkte foto van het product in kleur 'mustard' zichtbaar is.
Hoe kan ik er dus voor zorgen dat de juiste afbeelding in het product naar voor komt bij het aanduiden van de filter, maar dat ik deze filternamen wel algemener kan benoemen zoals geel, blauw, groen, ...?
Hopelijk is mijn uitleg duidelijk, ik ben benieuwd!
Heb je ooit een klant aan de telefoon gehad die zich afvroeg waarom ze dubbele verzendk...
By Lee Sep 13, 2024Disclaimer: het is je eigen verantwoordelijkheid om de lokale belastingautoriteiten of een...
By Arno Aug 30, 2024Stel je dit voor; je hebt een perfect idee voor een product en je wilt dit idee zo snel m...
By Jay Aug 8, 2024