FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Google Analytics trackt soms niet

Google Analytics trackt soms niet

mrdamsco
Bezoeker
1 0 0

ik heb e-commerce (enhanced) enabled. Maar niet alle orders komen zie ik in Google Analytics. Het vreemde is dat van 1 product een bepaalde maat wel opduikt in Google Analytics maar een andere maat niet. Lijkt heel random. Ik heb verder geen IP exclusions ingesteld.

Ik zie dat als een klant VPN of ad-blockers gebruikt dit kan gebeuren, maar dat is bij mij niet het geval. Heeft iemand anders dit ook?

1 ANTWOORD 1

Maxime
Shopify Staff
447 52 43
Hallo @mrdamsco,

Maxime hier van Shopify!

Het is goed om te horen dat je "Geoptimaliseerde e-commerce" hebt ingeschakeld  binnen je Google Analytics account. Verder is het ook een goed idee om Tag Assistant van Google te downloaden, en Deze gids van Google te gebruiken om te controleren of uw tagconfiguraties werken zoals verwacht.

In het algemeen komen dit soort verschillen in gegevens voor wanneer Google Analytics niet op de juiste manier is ingesteld. Om dit op te lossen heb ik nog enkele hulpmiddelen:

Als het nog steeds niet lukt om je Google Analytics op te stellen op de manier die het beste past bij jouw marketing behoeftes, kun je ook terecht bij de Toegewijde Ondersteuning van Google Ads. Je kunt anders ook overwegen om samen te werken met een Shopify Expert. Je kunt hiervoor op het Experts Platform een Expert kiezen en inhuren, of een aanvraag maken om voorstellen van aanbevolen experts te ontvangen. Deze experts kennen het platform van binnenuit en kunnen worden ingehuurd voor allerlei taken, dus ik verwacht dat ze hierbij ook zouden kunnen helpen.

Groeten, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog