Liquid, JavaScript, thema's
Hallo,
Vanaf vandaag heb ik officieel mijn Shopify account/winkel gesloten. Alleen is mijn domeinnaam die ik via Shopify had aangemaakt nog actief. Wanneer wordt deze weer inactief en beschikbaar voor iedereen die bijvoorbeeld deze domeinnaam willen overnemen?
Alvast bedankt voor uw antwoord
Mvg,
Timmy
Opgelost! Ga naar de oplossing
Geslaagd.
Hey @TimmyWang!
Jay hier van Shopify, bedankt voor het plaatsen van je onderwerp!
In principe zal je aangeschafte domein voor 12 na het aanschaffen actief zijn (ook al is je account gesloten en kunnen je klanten dus niet op je webwinkel belanden). Na 12 maanden zal de status van je domein automatisch in de wacht staan voor 40 dagen om je de gelegenheid te geven om het betreffende domein to vernieuwen.
Na de 40 dagen waar je domein in de wacht staat zal de status van je domein voor 30 dagen overdragen naar een Redemption status. Dit geeft de eigenaar van nog de kans om voor een verhoogd bedrag het betreffende domein te verlengen. In kort zijn er dus ongeveer 2 maanden nadat je domein is verlopen (dus 14 maanden in totaal) waar je domein nog staat verbonden aan jouw naam. Daarna zal het betreffende domein kunnen worden aangeschaft door een ander.
Je kunt meer lezen over verschillende domein statusen in de 'De verschillende statuscodes die domeinnamen' artikel. kunnen hebben
Ik lees dat je je Shopify winkel hebt gesloten. Dit vind ik jammer om te horen, Timmy! Is het misschien een idee om je door Shopify beheerde domein over te dragen naar een nieuwe provider zodat je deze niet verliest? Mocht je dit graag willen dan kunnen wij je hier zeker bij helpen! Als je even contact met ons opneemt dan helpen we je graag verder via e-mail (Nederlands) of live chat (Engels).
Weet dat je altijd welkom terug bij Shopify bent mocht je ooit besluiten om terug te keren! 🙂
Groeten,
Jay | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog
Geslaagd.
Hey @TimmyWang!
Jay hier van Shopify, bedankt voor het plaatsen van je onderwerp!
In principe zal je aangeschafte domein voor 12 na het aanschaffen actief zijn (ook al is je account gesloten en kunnen je klanten dus niet op je webwinkel belanden). Na 12 maanden zal de status van je domein automatisch in de wacht staan voor 40 dagen om je de gelegenheid te geven om het betreffende domein to vernieuwen.
Na de 40 dagen waar je domein in de wacht staat zal de status van je domein voor 30 dagen overdragen naar een Redemption status. Dit geeft de eigenaar van nog de kans om voor een verhoogd bedrag het betreffende domein te verlengen. In kort zijn er dus ongeveer 2 maanden nadat je domein is verlopen (dus 14 maanden in totaal) waar je domein nog staat verbonden aan jouw naam. Daarna zal het betreffende domein kunnen worden aangeschaft door een ander.
Je kunt meer lezen over verschillende domein statusen in de 'De verschillende statuscodes die domeinnamen' artikel. kunnen hebben
Ik lees dat je je Shopify winkel hebt gesloten. Dit vind ik jammer om te horen, Timmy! Is het misschien een idee om je door Shopify beheerde domein over te dragen naar een nieuwe provider zodat je deze niet verliest? Mocht je dit graag willen dan kunnen wij je hier zeker bij helpen! Als je even contact met ons opneemt dan helpen we je graag verder via e-mail (Nederlands) of live chat (Engels).
Weet dat je altijd welkom terug bij Shopify bent mocht je ooit besluiten om terug te keren! 🙂
Groeten,
Hey Jay,
Ik zou dit graag willen om de domeinnaam over te dragen naar een andere provider. Ik heb dit al geprobeerd helaas stond er dat dit pas ergens in februari 2022 kan. Kan dit ook eerder?
Mvg,
Timmy
Hey @TimmyWang!
Super bedankt voor je reactie! 🙂
Het klopt dat domeinen meestal automatisch 60 dagen worden vergrendeld als één van het volgende plaatsvind:
Dit is een standaard security protocol voor domeinen en kan verder niet worden vermijd. De reden waarom deze security protocol belangrijk is, is omdat dit het onmogelijk maakt voor iemand om je domein te hacken en deze vervolgens in hun naam te zetten. Zodra het domein namelijk in hun naam staan zouden ze je domein in principe kunnen overdragen naar een alternatief platform en ben jij als domeineigenaar je domein kwijt.
De bovenstaande 60-dagen vergrendeling geld voor de meeste type domeinen (zoals bijvoorbeeld .com domeinen), maar geld niet voor .nl domeinen. Is het domein waar je het nu over hebt toevallig een .nl domein? Zo ja, dan kunnen wij je helpen om deze binnen de 60-dagen vergrendelingsperiode over te dragen naar een nieuwe domeinprovider! Mocht dit inderdaad het geval zijn, neem dan graag even contact met ons op zodat we je hier verder mee kunnen helpen.
Mocht je domein geen .nl domein zijn dan zul je inderdaad 60 dagen moeten wachten totdat je domein in staat is om te worden overgedragen naar een nieuwe provider. Zodra je 60 dagen erop zitten kun je contact met ons opnemen en helpen wij je graag verder met het overdragen van je domein.
Groeten,
Heb je ooit een klant aan de telefoon gehad die zich afvroeg waarom ze dubbele verzendk...
By Lee Sep 13, 2024Disclaimer: het is je eigen verantwoordelijkheid om de lokale belastingautoriteiten of een...
By Arno Aug 30, 2024Stel je dit voor; je hebt een perfect idee voor een product en je wilt dit idee zo snel m...
By Jay Aug 8, 2024