FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Jouwweb website verhuizen naar shopify

Jouwweb website verhuizen naar shopify

studiofaeve
Bezoeker
1 0 0

Ik heb een vraag over het verhuizen van Jouwweb naar shopify. Ik kom er namelijk niet uit met het domein. Ik heb mijn jouwweb account nog niet opgezegd omdat ik nog niet bij het punt in shopify ben gekomen om een verhuiscode in te voeren. Als ik naar domein overdragen ga dan kan ik geen domein invoeren met .nl, maar ik weet dat er genoeg websites van shopify zijn met .nl, weet iemand hoe dit moet?

Alvast heel erg bedankt!

1 ANTWOORD 1

Lee
Shopify Staff
74 1 5

Hi @studiofaeve, mijn naam is Lee en welkom op de Shopify Community! Wat leuk dat je de overstap van Jouwweb naar Shopify aan het maken bent! Ik help je graag met het beantwoorden van je vraag. Ik begrijp dat je graag je .nl domein wilt overdragen naar Shopify, klopt dat?

Het overdragen van een .nl  domein wordt niet ondersteund door Shopify. Wij kunnen alleen de domein provider zijn als je een .nl domein via ons direct aanschaft. Wanneer je al een .nl domein hebt gekocht via een andere domein provider, kan je deze niet overdragen naar ons. Maar maak je geen zorgen, er zijn zoals je al zegt genoeg websites die bij Shopify zitten die een .nl domein hebben, en ik leg je graag uit hoe je jouw domein kunt verbinden met je Shopify winkel. 

In dit geval zal je je domein moeten koppelen aan je Shopify winkel.  Een gekoppeld domein is in principe hetzelfde als een overgedragen in domein in de zin dat je klanten via een gekoppelde domein zonder problemen op je webwinkel kunnen belanden. Het enige verschil zit hem in de locatie waar je je DNS-instellingen aanpast. 

• Draag je je domein over aan Shopify, dan zijn je DNS-instellingen binnen je Shopify beheercentrum.
  • Koppel je je domein aan je Shopify winkel, dan blijven je DNS-instellingen bij je huidige domein provider.

Om te lezen hoe je je domein kan koppelen met je Shopify winkel, verwijs ik je graag naar ons handige hulpcentrum artikel genaamd 'Verbind je domein van derden handmatig met Shopify'Wist je dat we ook een hele handige blogpost hebben wat gaat over 'Domeinen verhuizen naar of koppelen met Shopify'. Ik kan je ook zeker aanraden om deze even op je gemak door te lezen. Zo ben je helemaal goed op de hoogte van alle stappen die je moet doorlopen. 

• Let er vooral op dat het A-record naar het IP-adres van Shopify; 23.227.38.65. Voer indien nodig als host: @ in. 
  • Ook is het belangrijk dat het CNAME-record met de naam www naar shops.myshopify.com wijst.

Betreffende het verhuizen van Jouwweb naar Shopify, had je al een kijkje genomen op onze 'Migreer naar Shopify' helpcentrum pagina? Hier kan je veel handige informatie vinden over hoe je je migratie moeiteloos kan laten verlopen. Deze is zeker een kijkje waard. 

Lee | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog