Liquid, JavaScript, thema's
Goedemorgen,
Mijn webshop is sinds gisteren weer live en de klanten kunnen hun land/regio kan niet worden ingevuld tijdens het bestellen. Andere webshops hebben hier geen last van voor zover ik kan zien. Weet iemand of dit aan de instellingen ligt of een soort bug is?
Help me out 🙂
Groeten,
Renate Jaspers
Hey @Maurestore!
Hartelijk dank voor het plaatsen van je onderwerp. Het klinkt alsof je klanten niet alle beschikbare landen kunnen kiezen bij de checkout, waardoor klanten uit bepaalde landen geen bestellingen kunnen plaatsen op je webwinkel.
Als je al een verzendtarief hebt aangemaakt voor de betrokken landen dan kan ik me goed voorstellen dat dit verwarrend kan zijn. Vaak ligt het probleem aan het feit dat er geen actieve markt staat gekoppeld aan de betrokken landen, waardoor ons systeem deze landen niet beschikbaar stelt in de checkout-pagina van je webwinkel. Wat je in dit geval zal moeten doen is om een markt aan te maken voor de landen waar je bestellingen naar wilt kunnen verzenden. Je kunt de volgende stappen volgen om dit voor elkaar te krijgen:
Nu dat je een markt hebt aangemaakt voor het betreffende land / de betrokken landen, kun je de volgende stappen volgen om de markt te activeren:
Nu dat je markt / markten actief staan, zullen je klanten hoogstwaarschijnlijk de optie moeten zien om hun bestelling naar hun land te laten verzenden. Je kunt meer over het aanmaken en het activeren van een markt lezen in het 'Markten beheren' hulpdocument.
Mocht je hier nog steeds problemen bij ervaren, neem dan graag contact met ons op zodat we naar je account-instellingen kunnen kijken. Vervolgens helpen we je graag verder met je vraag!
Groeten,
Jay | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog
Hi @Jay,
Ik vermoed dat Renate bedoelde dat er geen invoerveld voor het land is bij het plaatsen van een bestelling (zoals die er wel is voor naam, adres, postcode etc.). Wij hebben dezelfde uitdaging.
Is er een mogelijkheid dit veld toe te voegen?
Groet,
Marieke
Hoi @Marieke_NL!
Je hebt inderdaad helemaal gelijk. In dit geval heeft dit echter wel met markten en verzendtarieven te maken. Alleen klanten uit landen die onderdeel maken van een actieve markt kunnen hun land selecteren in de checkout-pagina van een webwinkel.
Laten we in dit geval even als voorbeeld een klant uit Canada nemen. Jij hebt een Nederlandse webwinkel en dus standaard een primaire markt voor Nederland. Stel je hebt verder ook een markt voor België en Duitsland, maar daarnaast niets. In dit geval zal de klant niet hun land kunnen selecteren in de checkout-pagina van je webwinkel. Alleen Nederlandse, Belgische en Duitse klanten zullen dit kunnen doen.
In het bovenstaande voorbeeld zul je dus ook (bijvoorbeeld) een Noord-Amerikaanse markt moeten aanmaken voor (nogmaals bijvoorbeeld) Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Zodra je hier een markt voor hebt aangemaakt - en je hebt vervolgens werkende verzendtarieven voor deze landen - dan zal ook de Canadese klant Canada moeten kunnen selecteren als land in je checkout-pagina. (Zorg er wel voor dat je de markt activeert nadat je de markt hebt aangemaakt).
Als je verdere vragen hebt, aarzel niet om deze op te nemen in een reactie op dit onderwerp. Ook ben je altijd van harte welkom om direct contact met ons ondersteuningsteam op te nemen, en helpen we je graag via een ticket of chat verder!
Jay | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog
Heb je ooit een klant aan de telefoon gehad die zich afvroeg waarom ze dubbele verzendk...
By Lee Sep 13, 2024Disclaimer: het is je eigen verantwoordelijkheid om de lokale belastingautoriteiten of een...
By Arno Aug 30, 2024Stel je dit voor; je hebt een perfect idee voor een product en je wilt dit idee zo snel m...
By Jay Aug 8, 2024