FROM CACHE - nl_header

Overstappen van Jouwweb naar Shopify

Overstappen van Jouwweb naar Shopify

GVINTY
Bezoeker
2 0 0

Hoi!

Ik zou graag met mijn webshop willen overstappen vanaf Jouwweb naar Shopify.
Heeft iemand hier ervaring met het exporteren van data uit Jouwweb en deze vervolgens importeren in Shopify?
Zelf heb ik hier momenteel geen enkele kennis over via Jouwweb zelf kan hier niks over vinden.
Gezien het feit dat ik de webshop zo kort mogelijk offline wil laten zijn vraag ik hierbij om jullie expertise/tips.

Bij voorbaat dank

5 ANTWOORDEN 5

bymamboo
Bezoeker
3 0 0

Hee, 

Ik heb hier hetzelfde probleem. Ondersteuning bij Jouwweb in het proces van domein overzetten verloopt verschrikkelijk moeizaam. Hoe heb jij dit op kunnen lossen? Voor zowel domeinnaam en email?

GVINTY
Bezoeker
2 0 0

Hoi!

Ik kan het me helaas niet exact herinneren hoe het proces toentertijd is verlopen.
Wat ik gedaan heb, is een domeinnaam kopen via Shopify zelf. Helaas duurde het nog wel tot het einde van het contract bij Jouwweb (misschien opzegtermijn?) tot deze officieel overgezet kon worden. In die tussentijd was mijn website naam dus www.gvinty-jewelry.myshopify.com

Ik heb toen een omleiding moeten maken zodat wanneer zij gvintyjewelry.com kozen, zij niet naar mijn Jouwweb pagina gingen maar naar degene van Shopify.

Wat ik wel weet, is dat zodra je een abonnement hebt bij Shopify, zij jou hier ook super goed bij kunnen helpen met verschillende tips, om bijvoorbeeld je pagina alvast om te laten leiden. Via de mail reageren ze altijd uitgebreidt binnen 24 uur en soms kan je ook kiezen voor een vertegenwoordiger via de chat. In de chat gaat dit dan wel in het engels.

Hierbij de link naar de contactpagina: https://help.shopify.com/nl/support/topic-select/starting-a-store/contact?shopDomain=gvinty-jewelry....

Ik hoop dat het lukt 🙂

bymamboo
Bezoeker
3 0 0

Super bedankt voor informatie! 

Het is gelukt. 

SergioQRNT
Bezoeker
2 0 0

Hey, hoe heb je dit voor elkaar gekregen? ik wil dus precies hetzelfde doen.

Peter
Shopify Staff
107 33 23

Hi Sergio, 

Peter hier, van Shopify Support. Geweldig om te horen dat u geïnteresseerd bent in een overstap van Jouwweb naar Shopify! Ik zie dat de overstap van GVINTY al een paar jaar terug was, en in de tussentijd heeft Shopify natuurlijk ook niet stilgezeten, dus het overstap proces zal wat anders zijn geweest voor GVINTY dan het voor u zal zijn. Wij hebben hiervoor dan ook een migratie-handleiding opgezet die ik zeker zou aanraden volledig door te lezen, vooral omdat er sommige kleine tips in staan die erg waardevol zijn. Zo raden wij bijvoorbeeld aan om de automatische meldingen voor nieuwe bestelling tijdelijk even uit te zetten voordat u klanten- en bestellingen-informatie importeert, omdat uw klanten anders voor elke geimporteerde bestelling een email krijgen. Een goede voorbereiding is hier echt het halve werk. 

Een verdere tip is om te kijken of u een migratie-app kunt vinden die voor uw doeleinden geschikt is. Verschillende apps hebben verschillende voordelen, en om uit te vinden welke het beste geschikt zal zijn voor u zou ik aanraden even contact op te nemen met de app support afdelingen van verschillende apps om eventuele vragen specifiek over de migratie opties voor Jouwweb aan hen te vragen. Zij kennen hun apps door en door en zullen aan kunnen geven of hun app geschikt is voor migratie vanuit Jouwweb. 

Voor verdere algemene vragen over Shopify, kunt u natuurlijk altijd even bij Shopify Support aankloppen, wij bieden momenteel email-tickets en chat-tickets, beiden in het Nederlands. 

Ik hoop u hiermee weer wat verder te hebben kunnen helpen. Als u nog verdere vragen heeft, dan horen wij dat natuurlijk altijd graag van u!

Met warme groet,

Peter | Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is je vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog