Liquid, JavaScript, thema's
Beste,
Momenteel hebben we reeds een webshop op een ander platform. Doch, ik wens particuliere en professionele klanten van elkaar te scheiden en een bredere range van producten aan te bieden.
Ik weet niet of dit op shopify mogelijk is.
De opzet:
Particuliere klanten dienen niet specifiek in te loggen, maar gaan voor kant- en klaar pakketten. (+/- een 10 tal keuzes) Die kunnen ze vrij consulteren, samenstellen op basis van m2 en bestellen. Dit zijn particuliere prijzen.
Professionele klanten krijgen andere producten te zien, en zullen bestellen per verpakking (rol, m2, pallet, m3) Dit zijn groothandelsprijzen en kunnen deze enkel zien na het aanmaken van een account. Dit zijn inkoopprijzen, degressief volgens aangekocht volume of aantal.
Weet iemand of dit mogelijk is?
mvg Johan
Beste Johan,
Dat is een goeie vraag. Mijn naam is Iris, en ik ben één van de Support Advisors van Shopify, en hopelijk kan ik je helpen. Ik lees dat je overweeg om een webshop te openen op Shopify en deze wilt uitbreiden met groothandelsfuncties. In principe hebben we het Shopify Plus Plan waar dit allemaal in kan. Kijk hier hoe je de Wholesale-channel in uw Shopify-beheerder gebruikt met deze Shopify Help Center-video. Mocht dit echter buiten jouw portemonnee vallen dan kan je met een lager abonnement en wat apps hetzelfde doel bereiken, dit zijn de andere plannen:
https://www.shopify.nl/prijzen
Door het gebruiken van apps uit de Shopify App store kan je bijvoorbeeld verschillende klantengroepen instellen en automatische emails sturen wanneer een klant een nieuw klantniveau bereikt, en voor hun een groothandel-login opstellen.
Een zoekopdracht in onze Shopify App Store voor Wholesale login levert enkele geweldige aanbevelingen op!
* Wholesale Club
* Bold Custom Pricing
* Wholesale ‑ All in one
* Wholesale Pricing Discount
Als je een proef abonnement bij ons start om dit uit te proberen, en ook kiest voor een proefperiode op een betaalde app, en deze niet goed bij je winkel past, zorg er dan alstublieft voor dat je binnen de proeftermijn de app verwijderd om enige kosten te voorkomen. Er zijn apps voor allerlei behoeftes in de App store, dus ik raad u aan om te zoeken op termen die gerelateerd zijn aan uw zakelijke doelen om te zien wat de mogelijkheden zijn. Of, als je mij wat meer wilt vertellen over jullie visie, dan zal ik graag helpen om een geschikte app of plan te vinden. App ontwikkelaars hebben hun eigen ondersteuning om te helpen met vragen over de apps zelf, als je dus niet zeker weet of een App iets kan of als je hulp nodig heb met een instellingen voel dan vrij om dit aan ze te vragen 🙂
Een alternatief is dat je meerdere winkels aan één account kunt koppelen om er makkelijk tussen te switchen. En je kan voor meerdere abonnementen een korting krijgen. Hier zitten een aantal voordelen aan. Zo kan je bepaald marketingmateriaal, doelgroepen en prijzen hiermee precies afstemmen op de doelgroep die je wenst te bereiken. Het voornaamste nadeel is dat je dan twee accounts heb, en dus ook twee maal de abonnementskosten.
Met meerdere winkels en een lager abonnement dan Shopify Plus, kan je wel via een app uit de App Store het inventaris koppelen met jullie andere winkels. Bij het Plus plan zijn deze apps niet nodig. Hier zijn enkele van mijn aanbevelingen:
Ik hoop dat dit helpt, Johan! Als je hier nog vragen over heb, laat het me weten. Of als ik nog ergens anders mee kan helpen, aarzel dan niet om om dit te vragen, ik ben blij om te assisteren!
Met vriendelijke groet,
Iris E.
Shopify Support Advisor
Iris | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog
Gebruiker | RANKING |
---|---|
1 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |
Producten sorteren door middel van metavelden, zo makkelijk kan het zijn.
By Lee May 26, 2023Bij Shopify hebben wij onze eigen betalingsgateway die perfect geïntegreerd is met ons Sho...
By Arno Apr 26, 2023Allereerst willen we iedereen bedanken die heeft deelgenomen aan onze AMA met 2H Media ove...
By Jacqui Apr 13, 2023