FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Probleem koppelen strato domein

Opgelost

Probleem koppelen strato domein

Jarno
Bezoeker
2 0 1

Goedemorgen.

Ik heb vorig jaar een proefperiode gebruikt om shopify te proberen. Daarbij heb ik mijn toenmalige shop gekoppeld aan mijn, bij strato gerestreerde, domeinnaam. Na de proefperiode ben ik niet verder gegaan omdat het niet het juiste moment was om mijn webwinkel te lanceren.

Nu heb ik een nieuwe Webshop aangemaakt en wanneer ik deze wil koppelen aan mijn domeinnaam geeft shopify aan dat er al een winkel is gekoppeld. Dat klinkt logisch, echter met de instructies die volgen om dit op te lossen lukt het niet.

Ik heb alle instellingen in de DNS (CNAME, TXT) laten resetten en daarna probeer ik de instructie te volgen om de nieuwe winkel te koppelen. Dit blijft hangen bij de instructie voor het TXT record 'shopify_verification'. Hierbij krijg ik telkens een foutmelding.

Ik heb een abonnement afgesloten voor de nieuwe webwinkel. Is het niet mogelijk om de oude winkel aan de kant van Shopify weg te gooien zodat die link weg is? Of kan iemand mij anderszins helpen. Ik ben hier nu drie weken mee bezig maar het lukt me echt niet.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Jay
Shopify Staff
229 113 23

Geslaagd.

Hey @Jarno & @Marcel17!

Hartelijk dank voor jullie bijdrage aan dit onderwerp. In beide gevallen kunnen jullie het beste rechtstreeks contact opnemen met onze ondersteuningsteam, aangezien we moeten verifiëren met welk accounts jullie vragen zijn verbonden zodat we jullie goed verder kunnen begeleiden. 

Met dat gezegd hebbende deel ik toch even de volgende informatie met jullie zodat jullie ook gelijk weten welke stappen we zullen nemen zodra we weten met welke webwinkels jullie vragen zijn verbonden, en over welke domeinen jullie vragen specifiek gaan: 

• Het is een door Shopify beheerde domein: Als jullie vraag over een domein gaat dat staat geregistreerd aan een Shopify-account - en het is een door Shopify-beheerde domein - dan zullen we het domein rechtstreeks voor jullie moeten kunnen verwijderen uit het gekoppelde webwinkel zodat jullie deze vervolgens kunnen koppelen aan jullie huidige webwinkel. Ook zouden we jullie eventueel tijdelijk toegang kunnen geven tot jullie oude account zodat jullie ook handmatig het domein kunnen overdragen naar jullie nieuwe account. Wel is het belangrijk om te melden dat jullie hiervoor moeten inloggen op het account waar het domein momenteel aan staat gekoppeld zodat we gelijk kunnen bevestigen dat we met de account-eigenaar spreken (zelfs als jullie oude accounts inactief zijn zouden jullie moeten kunnen inloggen om contact met ons op te nemen). 
  • Het is een extern domein: Als het in dit geval over een domein gaat dat momenteel staat geregistreerd bij een externe domein-provider, dan kunnen jullie dit als het goed is al zelf voor elkaar kunnen krijgen door een TXT-record aan de DNS-instellingen van het externe domein toe te voegen. Vervolgens kunnen jullie dit laten verifiëren, waarna jullie het domein zouden moeten kunnen laten koppelen aan de juiste webwinkel. Mochten jullie hier vast mee komen te zitten, stuur onze ondersteuningsteam dan nogmaals even een berichtje (of begin een live chat), en dan onderzoeken we dit graag voor jullie verder! 

Mochten jullie ten slotte nog toegang hebben tot jullie oude account waar het domein aan staat gekoppeld, dan kunnen jullie de stappen in het 'Door Shopify beheerde domeinen verplaatsen naar een andere winkel of domeinprovider' hulpdocument volgen om het domein over te dragen naar een ander account.

Groetjes! 

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4

Marcel17
Bezoeker
1 0 0

Ik loop tegen hetzelfde aan is hier al een oplossing voor

Jay
Shopify Staff
229 113 23

Geslaagd.

Hey @Jarno & @Marcel17!

Hartelijk dank voor jullie bijdrage aan dit onderwerp. In beide gevallen kunnen jullie het beste rechtstreeks contact opnemen met onze ondersteuningsteam, aangezien we moeten verifiëren met welk accounts jullie vragen zijn verbonden zodat we jullie goed verder kunnen begeleiden. 

Met dat gezegd hebbende deel ik toch even de volgende informatie met jullie zodat jullie ook gelijk weten welke stappen we zullen nemen zodra we weten met welke webwinkels jullie vragen zijn verbonden, en over welke domeinen jullie vragen specifiek gaan: 

• Het is een door Shopify beheerde domein: Als jullie vraag over een domein gaat dat staat geregistreerd aan een Shopify-account - en het is een door Shopify-beheerde domein - dan zullen we het domein rechtstreeks voor jullie moeten kunnen verwijderen uit het gekoppelde webwinkel zodat jullie deze vervolgens kunnen koppelen aan jullie huidige webwinkel. Ook zouden we jullie eventueel tijdelijk toegang kunnen geven tot jullie oude account zodat jullie ook handmatig het domein kunnen overdragen naar jullie nieuwe account. Wel is het belangrijk om te melden dat jullie hiervoor moeten inloggen op het account waar het domein momenteel aan staat gekoppeld zodat we gelijk kunnen bevestigen dat we met de account-eigenaar spreken (zelfs als jullie oude accounts inactief zijn zouden jullie moeten kunnen inloggen om contact met ons op te nemen). 
  • Het is een extern domein: Als het in dit geval over een domein gaat dat momenteel staat geregistreerd bij een externe domein-provider, dan kunnen jullie dit als het goed is al zelf voor elkaar kunnen krijgen door een TXT-record aan de DNS-instellingen van het externe domein toe te voegen. Vervolgens kunnen jullie dit laten verifiëren, waarna jullie het domein zouden moeten kunnen laten koppelen aan de juiste webwinkel. Mochten jullie hier vast mee komen te zitten, stuur onze ondersteuningsteam dan nogmaals even een berichtje (of begin een live chat), en dan onderzoeken we dit graag voor jullie verder! 

Mochten jullie ten slotte nog toegang hebben tot jullie oude account waar het domein aan staat gekoppeld, dan kunnen jullie de stappen in het 'Door Shopify beheerde domeinen verplaatsen naar een andere winkel of domeinprovider' hulpdocument volgen om het domein over te dragen naar een ander account.

Groetjes! 

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

MAzo
Bezoeker
2 0 0

Jij begrijpt het niet... Strato kan niet werken met "_" het lage streepje die jullie bij de Naam: shopify_verification hebben gebouwd daar werkt Strato niet mee dus krijgen we die txt record niet in de DNS. dat is het probleem er zijn nu al 100 klanten bij Strato geweest. probeer bij dit soort veranderingen te communiceren met externe. Deel jullie releasenotes met elkaar zodat de andere partij dit tijdig ook kan bouwen nu hebben de klanten een probleem door dit soort geintjes!

MAzo
Bezoeker
2 0 0

Hi Jarno,

Ik heb hetzelfde probleem; echt hopeloos dit. Is het bij jou inmiddels gelukt, of moeten we een andere dienst inschakelen? Het is onbegrijpelijk dat Shopify deze tekst, shopify_verification, verzint zonder dit met externe stakeholders of domeinverstrekkers te communiceren. Nu zitten de Strato-klanten zonder hun website.