Liquid, JavaScript, thema's
Beste, zijn er momenteel problemen met checkout / afrekenen? Wanneer we uit het winkelmandje naar de betaalpagina willen navigeren krijgen we een foutmelding:
Vernieuw deze pagina of probeer het over een paar minuten no geens
Hey @Benny-Natali!
Hartelijk dank voor het plaatsen van dit onderwerp. Er kunnen in dit geval een aantal oorzaken zijn waarom u deze foutmelding ontvangt.
Als je aanvullende vragen hebt dan kun je deze altijd opnemen als een antwoord in dit onderwerp, of je kunt natuurlijk altijd contact met ons opnemen.
Groeten,
Jay | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog
SHOPIFY PAYMENT
Volgens mij is er meer aan de hand met Shopify Payment. Ik hoor er al meerdere over. Lees maar op Facebook Groep - Shopify Nederland -
Ik zelf heb de laatste tijd ook al een aantal keer dat het betalen bij klanten niet lukt vanwege een technische storing.
Eerst was het alleen iDEAL maar nu ook Bancontact.
Wat is er toch aan de hand met Shopify?
Heb dit al met Arno van Shopify besproken maar daarna hoor ik niets meer. Shopify Payment schijnt er mee bezig te zijn. Maar daar blijft het bij.
Vandaag een klant die zegt dat ze wel krijgt te zien dat de betaling gelukt is, maar wij zien helemaal niets.
Hey @JohnYM,
Hartelijk dank voor je bericht in dit onderwerp!
Momenteel zijn er geen storingen met Shopify Payments, dus als je klanten problemen ervaren bij het afrekenen dan zou dit eventueel ergens anders aan kunnen liggen (zonder dat ik dit volledig kan bevestigen natuurlijk).
Het is belangrijk om te melden dat iDEAL alleen maar zichtbaar in de checkout van een webwinkel is wanneer de bestel adres van de klant in Nederland is. Daarnaast is iDEAL ook alleen beschikbaar voor klanten die via € EUR afrekenen. Als de bestel adres van de klant niet in Nederland is, en de klant probeert bijvoorbeeld via $ USD af te rekenen, dan zal iDEAL niet als beschikbare betaalmethoden worden weergegeven in je checkout-pagina.
Hetzelfde geldt in principe voor Bancontact, maar dan voor Belgische klanten. Het bestel adres zal in dit geval in België moeten zijn. Daarnaast zal de klant ook via € EUR moeten proberen te betalen. Mocht dit niet het geval zijn dan zal Bancontact ook niet zichtbaar zijn als een beschikbare betaalmethoden.
Het kan soms wel eens voorkomen dat een klant bijvoorbeeld via iDEAL een bestelling probeert te plaatsen, maar dat ze per ongeluk de iDEAL checkout-pagina te vroeg sluiten - of dat er een storing plaatsvind. Het resultaat hiervan kan zijn dat Shopify de bestelgegevens niet ontvangt, ook al is de betaling wel vastgelegd bij de klant.
Ik raad je in dit geval aan om even een kijkje te nemen in de Afgebroken checkouts pagina in je Shopify-beheercentrum (Bestellingen > Afgebroken checkouts). Mocht je hier de bestelling terugvinden dan raad ik je aan contact op te nemen met het ondersteuningsteam van Shopify zodat we dit verder voor je kunnen onderzoeken, en deze afgebroken bestelling mogelijk kunnen overschakelen naar een bestaande bestelling.
Nogmaals bedankt voor je berichtje, @JohnYM! Als je verder nog aanvullende vragen hebt dan kun je deze zeker opnemen in dit onderwerp, anders helpen we je ook graag verder via e-mail.
Groeten,
Nou Sorry Jay. Ik wil echt niet onaardig zijn maar er zijn echt wel problemen op dit moment met Shopify Payment. Ik hoor er echt al meerdere ondernemers over.
Maar als het elke keer ontkent wordt door jullie schieten wij er met ze alle niets mee op.
Ik zou zeggen, neem ook eens een kijkje op de FB groep Shopify NL. Dan kan je het met eigen ogen allemaal lezen.
Jouw reactie over IDEAL & BAN contact vind ik echt een reactie die nergens op slaat. Wij zijn echt niet dom! De klant betaald met IDEAL in NL en met BAN CONTACT in België. en alles is gewoon zichtbaar, alleen de klanten lopen tegen technische storingen aan. Dus dat is héél wat anders!!!
En ook als er hier in de community al meerdere mensen zeggen dat er iets niet goed gaat met de check out en de betalingen, dan mogen jullie ook wel eens gaan aannemen dat er wel wat aan de hand is.
En over de check out berichten en contact opnemen met jullie. Dat heb ik al lang gedaan maar er wordt niets tot weinig mee gedaan.
En er staat toch echt dat het om technische problemen de bestelling niet gedaan kan worden. En dit heb ik dus al vaker. En allemaal sinds die nieuwe regels. en die extra FEE.
Misschien moeten jullie in het algemeen echt eens vaker & beter naar de medemens luisteren en daar ook iets mee doen i.p.v. continue verschuilen achter van alles. En neem ook eens vaker een kijkje in de FB Groep. Dat kan een hoop frustratie schelen.
Nu worden wij van het kastje naar de muur gestuurd en onze klanten lopen weg omdat ze tegen betaalproblemen aanlopen. Lekker als je een webshop hebt. (dat is ook jullie pladform)
Sorry voor mijn mindere leuke reactie maar ik baal en ben gefrustreerd dat ik al een aantal weken tegen dit probleem op loop samen met meerdere met mij en wij allemaal niet serieus genomen worden.
Hey @JohnYM!
Hartelijk bedankt voor je reactie!
Ik wil je eerst even laten weten dat ik begrijp hoe belangrijk deze kwesties zijn voor onze ondernemers, en jouw onderneming is natuurlijk geen uitzondering. Op dit moment zijn we niet op de hoogte van enige problemen met betrekking tot het afrekenen via Shopify Payments, maar dat betekend natuurlijk niet dat het niet mogelijk is dat het 'niet mogelijk is' dat er dingen mis gaan bij het afrekenen via Shopify Payments.
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom transacties niet goed verlopen via diverse betaalmethoden, waaronder natuurlijk ook Shopify Payments. Aangezien ik geen inzicht heb op je account is het moeilijk om je een specifiek antwoord te geven op je vraag, dus dit is ook de reden waarom mijn afgelopen bericht zo algemeen was. Voor specifieke vragen is het handig om eventueel een voorbeeld op te nemen in je bericht zodat we je vraag vervolgens wat beter kunnen onderzoeken.
Het is ten slotte belangrijk om te melden dat we de feedback van onze ondernemers erg waarderen, en dus ook jouw feedback. Het is niet de bedoeling dat je het gevoel hebt dat wij deze kwesties niet serieus nemen, want dit is absoluut niet het geval!
Omdat transactie-fouten heel account-specifiek zijn raad ik je nogmaals aan om te overwegen contact met het ondersteuningsteam van Shopify op te nemen, zodat we rustig de tijd kunnen nemen om je account even goed te bekijken. Als je ook even wat specifieke voorbeelden zou kunnen opnemen in je e-mail dan hebben we ook gelijk de aanvullende informatie die we kunnen gebruiken als startpunt.
Bedankt voor je input in onze Community, @JohnYM. Mijn collega's en ik kijken er naar uit om je e-mailtje te ontvangen zodat we je goed verder kunnen helpen met deze kwestie!
Groeten,
Heb je ooit een klant aan de telefoon gehad die zich afvroeg waarom ze dubbele verzendk...
By Lee Sep 13, 2024Disclaimer: het is je eigen verantwoordelijkheid om de lokale belastingautoriteiten of een...
By Arno Aug 30, 2024Stel je dit voor; je hebt een perfect idee voor een product en je wilt dit idee zo snel m...
By Jay Aug 9, 2024