FROM CACHE - nl_header

Product afbeeldingen via URL uploaden (admin en API) werkt niet

dannyvanderwaal
Nieuw lid
4 0 0

Beste,

Ik probeer bij een product de volgende afbeelding via een URL te uploaden; https://imagestoreretrieval.aspos.nl/Product/Front/180810/2ebe574e-3d63-4721-8bc6-fc94d360b2fa.png, maar dat werkt helaas niet. Dit heb ik zowel via de API als via de admin geprobeerd, beide lijken niet te werken. Nu probeer ik een afbeelding van Google en deze lijkt wel te werken; https://media.travelbags-cdn.nl/sqaure-1360/37991/image.jpg. Waar kan dit aan liggen? Ligt niet aan de extensie in ieder geval, dat heb ik getest. Daarnaast gebruik ik het juiste protocol (HTTPS).

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danny van der Waal

2 ANTWOORDEN 2

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Beste @dannyvanderwaal,

 

Iris hier van het Nederlandstalige support team van Shopify, ik ga hier graag op in.

 

Het is al weer even geleden, en ik vroeg me af of dit nog steeds gebeurd? Ik zie namelijk geen problemen als ik dit in mijn eigen test winkel probeer, wat inhoud dat het probleem dan waarschijnlijk lokaal is:

21-34-7sfm8-0jkx1

Wellicht lukt het je niet, omdat de cache van je site dit tegen kan houden. Wanneer je aan jullie online winkel bouwt of instellingen wijzigt, slaat je internetbrowser website-informatie op in een geheugensysteem dat een cache wordt genoemd. De cache zorgt ervoor dat de volgende keer dat je de Shopify-winkel opent, je browser alle wijzigingen die je heb aangebracht, onthoudt. Hierdoor werkt je browser efficiënter.

Het wissen van het cachegeheugen, de cookies en de geschiedenis van je webbrowser kan helpen bij het oplossen van eventuele problemen die alleen jij nog ziet of hebt, maar als je niet bereid bent om inhoud te verliezen, kun je overwegen een privé-browservenster (incognito modus) in Google Chrome te gebruiken als een tijdelijke oplossing hiervoor.

De stappen om je cache te wissen, variëren afhankelijk van je browser. Voor meer informatie hierover, raadpleeg deze blog: Het wissen van cookies in Chrome, Firefox, Safari en andere browsers, of bekijk dit filmpje met tips.

Weet dat mijn steun hier niet eindigt, als je na het wissen van het cachegeheugen, en de cookies nog steeds problemen ziet, dan helpen wij je graag verder. Wellicht kan je ons een scherm afbeelding sturen of een filmpje maken ter uitleg wat er misgaat? Dan kijken wij graag verder wat we hierna kunnen doen om het probleem op te lossen. Om gemakkelijk een filmpje te maken en met ons te delen kan je deze gratis Chrome Extensie van Vimeo gebruiken. Met Vimeo neem je videoboodschappen op en kan je deze delen vanuit je browser.

Log hiervoor een nieuwe ticket (hier) zodat we mee kunnen kijken in je winkel. Als je liever met iemand spreekt of chat, dan kan dit ook, maar momenteel kan dit alleen met één van mijn Engelstalige collega’s. Klik hier om te chatten of hier dan bellen ze je eventueel terug.

Met vriendelijke groet,

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

dannyvanderwaal
Nieuw lid
4 0 0

Hoi Iris,

Bedankt voor je bericht! Het gebeurd helaas nog steeds en mijn klant is inmiddels ook met jullie in gesprek hierover, alleen krijgt ook te horen dat het probleem niet bij jullie ligt. Heel apart dat het bij jou wel lukt en bij mij in verschillende browsers, incognito modus en via de API (wat browser onafhankelijk is en dus niets met cache te maken heeft) niet werkt. Ook in een andere vers aangemaakte Shopify development store werkt het ook niet.

Schermafbeelding 2021-03-31 om 14.22.45.png

Tevens heeft het voorheen wel gewerkt en op de een of andere dag niet meer. Heb je wellicht nog een idee waar we nog niet aan hebben gedacht?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danny van der Waal