FROM CACHE - nl_header

Product varianten / Product Variants

Product varianten / Product Variants

elinekroez
Plezierreiziger
22 1 1

Hoi! 

Ik wil graag een bestaand product toevoegen aan een ander bestaand product in de vorm van een variant. Hoe werkt dit exact? want het lijkt erop alsof ik een product moet dupliceren.

3 ANTWOORDEN 3

Arno
Shopify Staff
181 56 21

Hallo @elinekroez ,

Hartelijk dank voor je vraag! Ik vroeg me af of je misschien wat meer context kunt bieden omtrent de producten die je wilt samenvoegen? Wat voor varianten wil je voor dit product bieden? En wat bedoel je precies als je zegt dat het er op lijkt dat je een product moet dupliceren?

Hieronder kan je teruglezen hoe je varianten aan je product kan toevoegen.

Variant toevoegen

Met Shopify kun je opties toevoegen aan je producten, zoals kleur, maat en materiaal. Je kunt tot wel 100 varianten van één product maken en elk product kan maximaal 3 opties hebben. Deze opties kunnen van product tot product verschillen. Zo kan het ene product bijvoorbeeld maat, kleur en stijl als opties hebben, terwijl het andere product gewicht, afwerking en materiaal als opties heeft.

Het aanmaken van een variant voor een product is niet al te ingewikkeld. Volg simpelweg deze stappen:

1. Ga naar de sectie Varianten op de productpagina en klik op Opties toevoegen zoals maat of kleur.
    13-51-j2shw-3besa

Hier kun je beginnen met het toevoegen van varianten aan je producten.

1. Geef bij Optienaam een naam op voor de optie, bijvoorbeeld Kleur. Klanten zien deze naam terug op de webshop.

2. Voer bij Optiewaarden elke optiewaarde in een apart veld in, bijvoorbeeld Groen, Blauw, Geel. Klanten zien deze opties wanneer ze de optie Kleur kiezen.

3. Klik op Nog een optie toevoegen wanneer je varianten op meer dan één manier verschillen. Je kunt maximaal 3 opties per product specificeren.

4. Optioneel: Voeg voor elke variant een andere productafbeelding toe.

5. Klik op Opslaan.

Kijk voor meer informatie over dit onderwerp op dit helpdocument over 'Varianten toevoegen'.

Heel veel succes met je onderneming!

Arno | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

elinekroez
Plezierreiziger
22 1 1

Hey Arno, 

Ik zal inderdaad iets duidelijker zijn! 

Op dit moment hebben we product A (250ml) en B (100ml) in de shop. Beiden als stand alone's dus beiden met een eigen productpage. Nu wil ik graag bij product A aangeven dat er ook een kleinere variant aanwezig is, dat is product B. Maar, we willen ook dat product B nog als 'stand alone' kan worden weergegeven in onze shop. 

https://www.curlytools.com/products/boucleme-super-hold-styler?variant=46539877679442 (product A)

- Product B: https://www.curlytools.com/products/boucleme-super-hold-styler-mini-100ml?variant=39667087736901

Hoe werkt dit nu exact, kan ik dit überhaupt op deze manier blijven doen en zal de voorraad dan op de juiste worden aangepast?

Arno
Shopify Staff
181 56 21

Hallo @elinekroez,

Hartelijk dank voor de extra context. Allereerst mijn complimenten over je webwinkel, deze ziet er echt keurig en professioneel uit! Als ik het goed begrijp wil je graag product A van 250 ml en product B van 100 ml als aparte producten houden op je webshop? Maar je wilt wel aan je klanten laten weten dat er een kleinere variant beschikbaar is van product A.

Je kunt ervoor kiezen om een link in te bouwen in je productomschrijving die dan vervolgens door linkt naar de kleinere variant. Iets in de trent van ''Op zoek naar een kleiner maatje? Wij bieden dit product ook als 100 ml aan!''. Zie onderstaande afbeelding uit mijn testwinkel om te zien waar je een link kan invoegen in je productomschrijving:

27-42-5jwfp-c4mm0

In de Rich Text Editor kunt er voor kiezen om in de productomschrijving een link toe te voegen.

Bekijk ook dit hulpdocument over 'De RTF-editor gebruiken voor content' voor nog meer informatie over dit onderwerp.

Ik wil je veel succes wensen met het opbouwen van je webwinkel!

Arno | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog