FROM CACHE - nl_header

Producten importeren

Arnoud1
Bezoeker
1 0 0

Ik wil misschien overstappen naar Shopify maar..

Ik heb 15000 producten die ik via een zelf geschreven connector (op basis van Symfony) wil importeren in Shopify.

Kan dat?

 

Gr Arnoud

 

5 ANTWOORDEN 5

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Arnoud1,

Maxime hier bij Shopify!

Een van de makkelijkste manieren om je assortiment te importeren, is door het gebruiken van een CSV-bestand. Zolang het bestand 15 Mb of kleiner is en op de juiste manier is samengesteld, kun je dit zonder probleem gebruiken om producten te migreren naar Shopify. Er zijn ook enkele apps beschikbaar op de Shopify Appwinkel waarmee gebruikers producten kunnen importeren. 

We hebben ook een handige sectie op ons hulpcentrum om nieuwe Shopify-gebruikers te helpen met het migreren naar ons platform. Lees hier verder

Groet, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Pascalkid
Toerist
9 0 4

Hallo. 

Ik wil ook misschien overstappen naar Shopify. Ik heb nu mijn webshop gemaakt met CCVshop. 
Ik heb alles gelezen en wil producten (en orders en voorraden) importeren via CSV files.
Deze heb ik gedownload uit mijn CCVshop omgeving, maar bij het importeren krijg ik de foutmelding dat de files niet geüpload kunnen worden, omdat het niet herkend wordt...

Wat kan hier de oorzaak van zijn en belangrijker hoe is dit op te lossen?

Iemand die kan helpen?

Groet,
Pascal

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Pascalkid,

Maxime hier weer, bedankt voor je bericht. 

Mag ik vragen of je de bestanden op het juiste formaat hebt gebracht na het downloaden, of heb je geprobeerd ze direct te importeren in Shopify? De problemen die het vaakst voorkomen worden veroorzaakt door een bestand dat niet op de juiste manier is ingedeeld, waardoor de inhoud niet herkend wordt door het systeem. Dit kan ook gebeuren wanneer verkopers de originele indeling van een ander platform gebruiken. 

Ik zou zeker aanraden om de hulpmiddelen in mijn bovenstaande bericht te gebruiken om problemen met je csv-bestand op te lossen, maar als het niet lukt, onderzoeken we de kwestie natuurlijk graag verder. In dat geval raad ik aan om via e-mail contact op te nemen door in te loggen op je winkel en vervolgens te navigeren naar Ons Hulpcentrum. Ik zou aanraden om het csv-bestand dat je momenteel probeert te importeren meestuurt, zodat we je kunnen adviseren wat er gedaan moet worden voor een succesvolle import. 

Groeten, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Pascalkid
Toerist
9 0 4

Hoi Maxime,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de import gedaan zoals beschreven in de link die jij in het eerdere bericht hebt gedeeld.
Ik heb niets aangepast aan de gedownloade bestanden van mijn vorige platform.
Hoe moet ik dit op het juiste formaat brengen? 

Kan ik jou de CSV bestanden sturen anders?

Groet Pascal

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Pascalkid,

Om bestanden te importeren moet je de bestanden eerst indelen, en om te lezen hoe, kun je terecht bij Deze gids over het importeren van producten, waar je ook een voorbeeldbestand kunt downloaden. Je kunt hier ook andere tips lezen voor het gebruiken van csv-bestanden in de Shopify omgeving. 

Als je ook probeert klanten te importeren, dan is daar een andere gids en een ander voorbeeldbestand voor. Je kunt terecht bij Dit hulpdocument voor hulp hierbij. Tenslotte heb ik hier een document voor het Importeren van voorraad

Het is de moeite waard om wat tijd te besteden aan de juiste indeling, om verdere problemen te voorkomen. Hoewel we geen aanpassingen kunnen maken aan je bestanden, kunnen we zeker even met je meekijken om je de juiste richting in te kunnen wijzen. Je kunt mij een privébericht sturen met je myshopify.com URL als je wilt dat ik persoonlijk contact met je opneem, of neem direct contact op met onze ondersteuning via Deze pagina op ons hulpcentrum

Groeten, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog