FROM CACHE - nl_header
Opgelost

sorteren werkt niet in Shopify

GuyRTS
Bezoeker
3 0 0

als ik voor handmatig sorteren kies, dan kiest Shopify toch zelf voor een bepaalde volgorde van mijn producten. heel irritant. als ik de pagina van de collectie 'bekijk' (knop rechtsboven) dan toont hij de volgorde wel juist. maar als ik dan naar de webshop ga dan is de volgorde opnieuw niet ok... enkel de volgorde op de home is juist instelbaar...

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Geslaagd.

Hoi @GuyRTS,

Ik heb gevoelige gegevens verwijderd uit je bericht, en heb je vraag intussen ook besproken met onze thema-afdeling. 

Ze hebben me erop gewezen dat de manier dat je producten op dit moment weergeeft op je website niet via Collecties is, maar via een filter. Dit betekent dat, in plaats van collectie pagina's, je pagina's hebt waar alle producten gefilterd staan. Dit is de reden dat de collectie volgorde niet word weergegeven op de pagina in kwestie. 

We kunnen dit oplossen door te navigeren naar Onlinewinkel → Navigatie. Hier kun je de link veranderen naar de werkelijke collectie door de stappen in Dit hulpdocument over het onderwerp te volgen. Dus in plaats van de URL voor de gefiltreerde producten, selecteer je Collectie in de lijst, en voeg je op deze manier de collectie toe aan je winkel. Hierna zouden de producten in de juiste volgorde moeten verschijnen. 

Groeten,

Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @GuyRTS,

Maxime hier bij Shopify, bedankt voor je bericht!

Ik zal hiervoor even naar je account moeten kijken om dit te onderzoeken. Mag ik je vragen om mij een privébericht te sturen met je myshopify.com URL en het e-mailadres dat je gebruikt om in te loggen? Als je ook enkele voorbeelden kunt geven van wat je hebt ingesteld, en wat je te zien krijgt, dan helpt dat enorm 🙂 

Hierna zal ik je z.s.m direct een mail sturen.

Alvast bedankt, 

Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

GuyRTS
Bezoeker
3 0 0

hallo Maxime,

ik kan enkel de volgorde kiezen van mijn producten op de homepage.. dus de uitgelichte collectie.

als ik dan in mijn merchandising ga, dan kan ik de producten niet meer handmatig sorteren. wat geniaal irritant is natuurlijk. nu heb ik bij music een A. en B. en C. voor mijn productnaam moeten zetten... mijn shirts staan ook gewoon op alfabet, terwijl ik duidelijk handmatig sorteren heb staan. als ik de pagina bekijk als preview, dan zie ik wel mijn persoonlijke volgorde, maar mijn persoonlijke volgorde op de officiele page dan, dus niet de preview, die is niet in mijn sorteer volgorde...

als ik een betaalde app moet kopen om nog eens te kunnen handmatig sorteren in shopify dan denk ik echt wel dat we onze bigcartel gewoon gaan houden.

Shopify heeft zeker voordelen, vooral fb promo/pixel gewijs, maar het is ook een pak duurder, als we dan nog een sorteer app moeten betalen per maand, dan haken we af.

Grtz Guy

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Geslaagd.

Hoi @GuyRTS,

Ik heb gevoelige gegevens verwijderd uit je bericht, en heb je vraag intussen ook besproken met onze thema-afdeling. 

Ze hebben me erop gewezen dat de manier dat je producten op dit moment weergeeft op je website niet via Collecties is, maar via een filter. Dit betekent dat, in plaats van collectie pagina's, je pagina's hebt waar alle producten gefilterd staan. Dit is de reden dat de collectie volgorde niet word weergegeven op de pagina in kwestie. 

We kunnen dit oplossen door te navigeren naar Onlinewinkel → Navigatie. Hier kun je de link veranderen naar de werkelijke collectie door de stappen in Dit hulpdocument over het onderwerp te volgen. Dus in plaats van de URL voor de gefiltreerde producten, selecteer je Collectie in de lijst, en voeg je op deze manier de collectie toe aan je winkel. Hierna zouden de producten in de juiste volgorde moeten verschijnen. 

Groeten,

Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

GuyRTS
Bezoeker
3 0 0

Beste, dit was idd de oplossing! 1000 maal dank. wel jammer dat de eerste personen aan de hulpdesk me apps aanraden, terwijl het oplossen van dit kleine euvel ergens anders lag 🙂

 

dank je wel!

 

ik had ook nog een kleine vraag rond shipping... iets dat ik nie geheel zelf opgelost krijg. als men enkel een shirt besteld uit DE USA, dan kan ik die opsturen voor 14 euro aangetekend... als men uit de USA een shirt en een vinyl besteld die in een bundel zit dan wordt dat een pakket om te zenden. das duidelijk... 

maar stel ze bestellen een shirt en zaken die niet in een bundel toe behoren, dan telt shopify alle shipping op in plaats van gewoon dan de duurste shipping te nemen omdat dit uiteraard 1 pakket wordt (dit was zo op bigcartel en werkt geniaal goed). heb je daar een oplossing voor? dank je wel voor de tijd... 

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. als men twee shirts koopt en een cd dan moet dat 1 pakket worden en niet 3 keer de shipping van alle drie apart 🙂

Jay
Shopify Staff
208 106 21

Hey @GuyRTS!

Jay hier van Shopify, hartelijk bedankt voor je aanvullende vraag. 🙂 

Ik begrijp dat je verschillende verzendprofielen hebt voor je producten, maar dat wanneer je klanten een product van 'verzendprofiel 1' en een product van 'verzendprofiel 2' in hun winkelwagen hebben staan, dat er dubbele verzendkosten worden berekend. Ik kan me goed voorstellen dat dit ongewenst is, en dat je graag liever alleen de verzendkosten van de hoogste tarief wilt implementeren in plaats van beide tarieven. 

Op dit moment is hier geen ingebouwde oplossing voor. Het enige wat je zou kunnen doen is om een algemeen verzendprofiel aan te maken voor al je producten te maken in plaats van verschillende verzendprofielen, zodat er geen dubbele kosten worden toegevoegd bij de checkout. Onze systeem detecteert namelijk automatisch dat er producten van verschillende verzendprofielen in de winkelwagen zijn en voegt daarom automatisch de verzendkosten van beide profielen aan de totale prijs toe. Als er een algemeen verzendprofiel voor alle producten is dan zal er standaard één prijs zijn voor verzendingen, en worden er geen verzendkosten toegevoegd bij de checkout. 

Mocht je toch liever verschillende verzendkosten hebben voor bepaalde producten, en je wilt deze kosten niet dubbel zien staan in de checkout, dan is je enige oplossing om dit te implementeren met behulp van een app. Ik heb even een kijkje genomen op de Shopify App Store en heb de volgende apps gevonden waar je misschien interesse in zult hebben:

Ik nodig je ook zeker uit om zelf een kijkje te nemen op onze Shopify App Store zodat je een app vindt die perfect bij je bedrijfsdoelen past!

Groeten, Jay

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Deb34
Toerist
8 0 1
Goeiemorgen!
 
Een vraag. 
Mijn zijbalk / Product specificatie menu werkt nog niet zoals het hoort. 
 
Ik zal even wat details erover delen; 
Het gaat over het zijbalk menu.
Als je op mijn site gaat naar alle producten, zie je daar onder andere het Product Specificatiemenu, als ook een 'Tag' menu lijst aan dezelfde zijkant staan. 
Ik heb het dubbelop gedaan omdat het dus nog niet werkt, om te testen waar het aan ligt en wat nu het beste werkt. 
Als je op de pagina 'alle producten' komt, zie je bij brandstof alleen 'electrisch' staan,en niet de 4 andere varianten die er ook zijn, én zijn ingesteld. 
Dat vind ik vreemd. Zo ook bij een paar andere tags. 
Daarnaast heb ik via het zijbalk menu, wat ik onder 'navigatie/menu' heb ingesteld, ook geneste menu's samengesteld, waarin alle specificaties ook weer zijn aangegeven, via o.a. collecties (met de juiste links) en tags. 
Dit alles voor een mooi product specificatielijst ;-). 
Alleen is van dit menu helemaal niks zichtbaar (te zien bij bijv.'Alle producten'). 
Dus ik vraag me erg af waar het aan ligt?
 
Als je via 'Alle producten' naar andere categorieën of merken doorklikt, worden er dan wél weer andere tags weergegeven, zoals ik inderdaad ook heb ingesteld. 
Maar waarom dan niet overal?
 
Kunnen jullie me hierbij helpen? 
 
Bij voorbaat dank!