FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

SSL in behandeling HELP!

Opgelost

SSL in behandeling HELP!

MaaikeRos
Bezoeker
2 0 0

Ik heb mijn domein vandaag overgedragen aan Shopify en ik zie dat mijn website inderdaad niet meer bereikbaar is. Echter hij verwijst nu niet door naar mijn Shopify website. Bij Domeinen staan dat SSL in behandeling is. Wanneer wordt mijn Shopify website zichtbaar via mijn overgedragen domein www.jewellerybymaaik.com ? Mijn klanten kunnen nu niet bestellen....

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Jay
Shopify Staff
229 113 22

Geslaagd.

Hey @MaaikeRos!

Jay hier van Shopify, bedankt voor het plaatsen van van je onderwerp! Ik heb even een kijkje genomen naar de www.jewellerybymaaik.com domein, en het lijkt er op alsof je dit probleempje in de tussentijd al hebt weten op te lossen, klopt dit? Ik stuur graag alsnog even wat instructies om hier een mogelijke oplossing voor te vinden in het geval dat er nog andere ondernemers zijn die hier wat problemen bij ervaren.

Een SSL-certificaat (of ook wel een TLS-certificaat) zorgt ervoor dat je klanten veilig kunnen browsen op je webwinkel. Wanneer een domein wordt overgedragen of gekoppeld naar / aan een Shopify winkel dan wordt er automatisch een SSL-certificaat gekoppeld aan het domein. Echter als de DNS-instellingen van het domein niet juist staan ingesteld kan dit invloed hebben op de koppeling van het domein, wat ervoor kan zorgen dat het SSL-certificaat in behandeling blijft staan. Zorg er daarom voor dat de DNS-instellingen van je domein overeenkomen met de volgende DNS-instellingen voor een succesvolle koppeling:

1. Verwijs de A-record naar het IP-adres van Shopify: 23.227.38.65.
  2. Wijzig indien nodig de naam van de host in het @ symbool.
  3. Verwijs de CNAME-record met de naam www naar shops.myshopify.com.
  4. Sla je wijzigingen ten slotte op.

(Je kunt hier meer over lezen in onze Verbind je domein van derden handmatig met Shopify hulpartikel). 

Vervolgens zal je SSL-certificaat automatisch worden gekoppeld aan je domein. Afhankelijk van je domeinprovider kan het maximaal 48 uur duren voordat een SSL-certificaat volledig wordt gekoppeld aan je domein. Mocht je SSL-certificaat na 48 uur nog steeds niet zijn gekoppeld aan je domein, neem dan contact op met het ondersteuningsteam van Shopify zodat zij je hier even verder mee kunnen helpen.

Toen ik me ten slotte op je webwinkel bevond, zag ik dat je nog geen Product Reviews hebt toegevoegd aan je productpagina's. Omdat je producten zo mooi zijn is het misschien een leuk ideetje om je klanten de gelegenheid te geven om wat reviews achter te laten. Dit kan vertrouwen vestigen met toekomstige klanten, wat zeker kan helpen met de verkopen! 🙂 

Groeten, Jay

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2

Jay
Shopify Staff
229 113 22

Geslaagd.

Hey @MaaikeRos!

Jay hier van Shopify, bedankt voor het plaatsen van van je onderwerp! Ik heb even een kijkje genomen naar de www.jewellerybymaaik.com domein, en het lijkt er op alsof je dit probleempje in de tussentijd al hebt weten op te lossen, klopt dit? Ik stuur graag alsnog even wat instructies om hier een mogelijke oplossing voor te vinden in het geval dat er nog andere ondernemers zijn die hier wat problemen bij ervaren.

Een SSL-certificaat (of ook wel een TLS-certificaat) zorgt ervoor dat je klanten veilig kunnen browsen op je webwinkel. Wanneer een domein wordt overgedragen of gekoppeld naar / aan een Shopify winkel dan wordt er automatisch een SSL-certificaat gekoppeld aan het domein. Echter als de DNS-instellingen van het domein niet juist staan ingesteld kan dit invloed hebben op de koppeling van het domein, wat ervoor kan zorgen dat het SSL-certificaat in behandeling blijft staan. Zorg er daarom voor dat de DNS-instellingen van je domein overeenkomen met de volgende DNS-instellingen voor een succesvolle koppeling:

1. Verwijs de A-record naar het IP-adres van Shopify: 23.227.38.65.
  2. Wijzig indien nodig de naam van de host in het @ symbool.
  3. Verwijs de CNAME-record met de naam www naar shops.myshopify.com.
  4. Sla je wijzigingen ten slotte op.

(Je kunt hier meer over lezen in onze Verbind je domein van derden handmatig met Shopify hulpartikel). 

Vervolgens zal je SSL-certificaat automatisch worden gekoppeld aan je domein. Afhankelijk van je domeinprovider kan het maximaal 48 uur duren voordat een SSL-certificaat volledig wordt gekoppeld aan je domein. Mocht je SSL-certificaat na 48 uur nog steeds niet zijn gekoppeld aan je domein, neem dan contact op met het ondersteuningsteam van Shopify zodat zij je hier even verder mee kunnen helpen.

Toen ik me ten slotte op je webwinkel bevond, zag ik dat je nog geen Product Reviews hebt toegevoegd aan je productpagina's. Omdat je producten zo mooi zijn is het misschien een leuk ideetje om je klanten de gelegenheid te geven om wat reviews achter te laten. Dit kan vertrouwen vestigen met toekomstige klanten, wat zeker kan helpen met de verkopen! 🙂 

Groeten, Jay

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

MaaikeRos
Bezoeker
2 0 0

Hoi Jay,

Het probleem is inderdaad opgelost. Ik heb contact gezocht met de US support afdeling via de Chat en zij wisten mijn SSL meteen aan te maken. Er stond ergens een blokkade aan die het aanmaken van een SSL in de weg stond en die hebben zij opgeheven. Daarna was het binnen een paar minuten opgelost.

Dank voor je tip over de product reviews. Ik moet nog een beetje wegwijs worden in Shopify, maar de reacties die ik krijg zijn tot nu toe erg positief.  

Moet mij nu als eerste gaan verdiepen in de verzend opties want die staan niet goed ingesteld. Ik had verschillende productgroepen met eigen tarieven. Maar als mensen uit verschillende productgroepen bestellen telt hij alle verzendkosten bij elkaar op terwijl hij eigenlijk dan allleen de duurste optie hoeft te pakken, omdat alle artikelen dan in de grootste/duurste verzenddoos/zak worden verstuurd. Tip zijn altijd welkom!

Thanks!

Maaike