FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Thema gekocht maar niet operationeel

Thema gekocht maar niet operationeel

Edwin-Mood-Co
Bezoeker
2 0 2

Ik heb afgelopen weekend een thema aangeschaft (bevestiging ontvangen op zowel creditcard als van shopify) maar het thema blijft op proefversie staan waardoor ik niet kan publiceren. 

4 ANTWOORDEN 4

Jay
Shopify Staff
229 113 22

Hey @Edwin-Mood-Co!

Ik lees dat je een thema hebt aangeschaft, maar dat de proefversie van het thema nog wordt weergegeven in je Themabibliotheek. 

Het komt soms wel eens voor dat een thema wordt aangeschaft, de betaling goed wordt verwerkt, maar dat ons systeem het thema per ongeluk niet automatisch bijwerkt. Ik wil je gerust stellen dat dit kan worden opgelost.

Hier zijn de stappen die je kunt volgen om dit op te lossen:

1. Zorg er voor dat je het thema hebt aangeschaft: Als eerste raad ik je aan om even vanuit je Shopify-beheercentrum naar Instellingen > Facturatie te gaan. Raadpleeg vervolgens even de factuur die wij hebben gegenereerd voor het aanschaffen van het betreffende thema. Zorg er voor dat er duidelijk wordt weergegeven dat het factuur is betaald. 
  2. Thema opnieuw synchroniseren: Zodra je hebt kunnen bevestigen dat het factuur is betaald en het betaalde bedrag ook van je account is gehaald, kunnen we er vanuit gaan dat je het betreffende thema met succes hebt aangeschaft. In dit geval is de solutie vrij eenvoudig; ga nu vanuit je Shopify-beheercentrum naar Onlinewinkel > Thema's. Navigeer in je Themabibliotheek naar het betreffende thema en klik op Acties > Kopen. Omdat je in dit geval al je thema hebt aangeschaft zal dit het betreffende thema opnieuw synchroniseren en zal de volledige versie van het thema nu worden weergegeven.  
  3. In het geval dit mis gaat (wat heel onwaarschijnlijk is): Mocht er wel een tweede factuur worden aangemaakt voor het thema en er wordt opnieuw een betaling van je account afgehaald; neem dan graag contact met ons op. Alhoewel we normaal gesproken geen terugbetalingen voor thema's uitgeven is dit wel een geval waar wij een uitzondering voor kunnen maken. 

Als je hier verder nog vragen over hebt dan hoor ik het graag nog even van je! 

Groeten,

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Erwindragt
Nieuw lid
5 0 0

Beste Jay,

Ook ik heb hetzelfde geval. Ik probeerde nogmaals op kopen te klikken, met als gevolg dat hij inderdaad weer naar de factuur omgeving gaat en ik op goedkeuren moet klikken. Voordat ik inderdaad een tweede keer betaal, vraag ik me af of dit wel echt goed gaat. 

In je antwoord geef je dat het geld ook afgeschreven moet zijn. Maar als je middels creditcard betaald duurt dit tot eind van deze maand. Gezien ik heel graag deze week mijn nieuwe webshop live wil zetten, wil ik graag verder werken.

Kun je me helpen?

Edwin-Mood-Co
Bezoeker
2 0 2
Uiteindelijk is het goed gegaan bij de tweede keer op kopen klikken. Ik begreep destijds van de supportafdeling dat mocht er wel 2x betaald zijn dat dan automatisch 1x wordt teruggestort.
Erwindragt
Nieuw lid
5 0 0

Het is gelukt 🙂