Liquid, JavaScript, thema's
Hallo,
Ik wil voor mijn boekhouding de facturen van de uitbetalingen (dus het geld wat ik heb ontvangen van bestellingen) downloaden.
Het enige wat ik kan vinden is dat ik het kan downloaden in een Excel bestand, maar ik wil het als gewoon factuur.
Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe doen eventueel andere ondernemers dit met hun boekhouding? (Ik wil geen koppeling naar mijn boekhoudprogramma, is nog niet nodig qua hoeveelheid facturen).
Alvast bedankt 🙂
Hoi @AmieKoers,
Maxime hier bij Shopify, bedankt voor je bericht!
Mag ik je vragen wat voor formaat je bedoelt met factuur? Wat wil je dat er op staat? Ik zal je antwoord dan graag doorsturen naar onze productafdeling, en hopelijk is dit iets wat we in de toekomst mogelijk kunnen maken.
Momenteel is de enige manier om een export te maken door middel van een csv-bestand. Wellicht kun je de gegevens in je csv-bestand gebruiken om het op de juiste formaat te krijgen voor je boekhouding? Een andere optie is het bewaren van de pagina in je Admin met uitbetalingen als PDF.
Groeten,
Maxime | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog
Ik heb dezelfde vraag maar dan iets anders, waar kan ik mijn uitbetalingen vinden van Shopify en hiervan het bestand downloaden? dit heb ik nodig voor de boekhouding
met vriendelijke groet Joep
Public Apps | Theme customization & App development
- Was my reply useful? Like it to let me know!
- Did I answer your question? Please mark as Accepted Solution.
- Need more help? Contact us.
Hi, Ik heb hetzelfde probleem, waar vind ik de matchende facturen van de uitbetalingen op mijn zakelijke rekening, met inhoudingen van BTW? Ik zie wel de losse facturen van de klanten, maar niet de bedragen die aan mij zijn uitgekeerd.
Op mijn zakelijke rekening zie ik als naam STRIPE staan.
Alvast dank!
Alvast bedankt.
Hallo @Jacquelinekip
Je kunt een overzicht van je uitbetalingen terugvinden door de volgende stappen te volgen nadat je bent ingelogd op je Shopify account.
1. Log in op je Shopify-account en klik op Instellingen > Betalingen.
2. Vervolgens klikt je onder Shopify Payments op Uitbetalingen weergeven.
3. In dit nieuwe scherm zie je een overzicht van je uitbetalingen. Boven in het scherm klikt je op Documenten.
4. In dit scherm heb je de optie om je belastingdocumenten voor het gebruik van Shopify Payments te downloaden. Klik in het nieuwe venster op PDF downloaden naast de factuur die je wilt downloaden.
Je kunt er ook voor kiezen om in het Uitbetalingsscherm te klikken op Exporteren naast de knop Documenten. Vervolgens kun je een datumbereik instellen en de transacties, inclusief kosten, exporteren in een CSV-bestand. In dit hulpdocument over 'Belastingaangifte - Shopify Payments Nederland' kun je nog meer informatie lezen over dit onderwerp.
Ik wil je heel veel succes wensen met je onderneming!
Arno | Social Care @ Shopify
@Arno voor mijn boekhouding heb ik een factuur nodig (PDF) om de uitbetalingen te kunnen boeken. Kunnen jullie deze functie implementeren? Zie hierboven dat de vraag er is bij meerdere. Bedankt alvast.
Hallo @TinoMarketP ,
Ik kan dit verzoek zeker doorgeven als feedback aan onze ontwikkelaars. Ik wil je bedanken voor de feedback, wij streven er namelijk naar om ons platform zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Hou een oogje op onze Shopify Changelog om de meest recente ontwikkelingen van ons platform in te zien.
In de tussentijd kan ik je de volgende apps aanraden waarmee je een aangepast rapport kan aanmaken om een PDF versie van je uitbetalingen te kunnen inzien:
Deze apps zijn specifiek gemaakt voor het Shopify platform door een derde partij. Dit houdt in dat deze apps zijn ontwikkeld door een externe app-ontwikkelaar en niet door Shopify. App-ontwikkelaars hebben hun eigen ondersteuning om te helpen met vragen over de apps zelf, en je kunt dit vinden door te navigeren naar de app pagina in de App Store. De meeste betaalde apps komen met een gratis proefperiode zodat je kan zien of de app goed past bij de doelen van je onderneming. Als je kiest voor een proefperiode op een betaalde app en deze niet goed past bij de doeleinden van je onderneming, zorg er dan voor da je binnen de proeftermijn de app verwijderd om enige kosten te voorkomen.
Ik wil je veel succes wensen met je onderneming.
Arno | Social Care @ Shopify
Goedemiddag,
Zelfde probleem hier.
Zou graag een uitbetalingsfactuur willen downloaden.
(of elke maand een factuur willen ontvangen van de payout)
Is er al een oplossing?
(zo vreemd dat dit bij een van de grootste verkoopplatformen nog steeds niet kan)
Met vriendelijk groet,
Maxine
Hiii, zelfde probleem hier. Iemand die het al heeft opgelost of de oplossing weet?
Ik gebruik Moneybird en wil gewoon de facturen (pdf) van mijn ontvangen betalingen verwerken in mijn boekhoudsysteem. Zodat ik mijn winst kan verwerken. Waar haal ik de juiste documenten vandaan? Cvs is niet het goede bestand om te uploaden.. Overal kan ik altijd een pdf downloaden, maar bij Shopify niet.. Why?
Please help.
Thanks!
Heb je ooit een klant aan de telefoon gehad die zich afvroeg waarom ze dubbele verzendk...
By Lee Sep 13, 2024Disclaimer: het is je eigen verantwoordelijkheid om de lokale belastingautoriteiten of een...
By Arno Aug 30, 2024Stel je dit voor; je hebt een perfect idee voor een product en je wilt dit idee zo snel m...
By Jay Aug 8, 2024