FROM CACHE - nl_header
Opgelost

Vertaling van "order" aanpassen in email template

davidhortensius
Toerist
4 0 1

Hallo,

Ik zie dat in de bestelbevestigingen die uitgestuurd worden het Engelstalige "order" als "bestel" wordt vertaald.

Dat moet natuurlijk "bestelling" zijn. Wat ik probeer is de liquid template aanpassen, maar precies dit stuk kan hier niet aangepast worden. Iemand enig idee waar ik dit kan aanpassen?

bestel2.JPGbestel1.JPG

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
MitchSpecials
Plezierreiziger
16 1 7

Geslaagd.

Dit gaat inderdaad dan over het woordje 'bestel' bij bijvoorbeeld de bestelbevestiging die de klant ziet na betaling. 

Ik heb ze overal op zowel mailings als op de shop gewijzigd dus vandaar dat ik niet weet welke aanpassing van invloed was op welk stukje tekst. Je kunt namelijk ook nog in de broncode van de email template het woordje wijzigen. 

 

Dit doe je door de template aan te klikken die je wilt wijzigen en dan naar het woordje bestel te gaan zoeken ergens tussen alle vreemde tekens. Let op! verander alleen de letters en kom niet aan de tekens. Dit gaat problemen leveren in de opmaak van de mail. 

 

succes!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4

MitchSpecials
Plezierreiziger
16 1 7

Hallo David,

 

Dit kun je aanpassen door naar je onlinewinkel te gaan en vervolgens op de knop 'Acties' te drukken en te kiezen voor Talen Bewerken. In dit menu kun je al dit soort teksten aanpassen naar eigen keuze. Om dit specifiek regeltje te vinden moet je in de zoekbalk 'vertalingen zoeken' het woordje bestel of order intikken en vervolgens even zoeken tussen de resultaten en aanpassen.

 

hopelijk lukt het je. 

 

groet.

davidhortensius
Toerist
4 0 1

Hi Mitch,

 

Ik heb één aanpassing gedaan.

Checkout & system / Page titles
Bestel {{ name }} --> Bestelling {{ name }}

 

Alleen lijkt het alsof deze taalwijzigingen over de website en het systeem gaan, niet over de email templates. Althans, deze kan ik niet vinden. De aanpassing heeft dan ook geen effect als ik de orderbevestiging (naar mezelf) opnieuw stuur.

 

Groet, David

MitchSpecials
Plezierreiziger
16 1 7

Geslaagd.

Dit gaat inderdaad dan over het woordje 'bestel' bij bijvoorbeeld de bestelbevestiging die de klant ziet na betaling. 

Ik heb ze overal op zowel mailings als op de shop gewijzigd dus vandaar dat ik niet weet welke aanpassing van invloed was op welk stukje tekst. Je kunt namelijk ook nog in de broncode van de email template het woordje wijzigen. 

 

Dit doe je door de template aan te klikken die je wilt wijzigen en dan naar het woordje bestel te gaan zoeken ergens tussen alle vreemde tekens. Let op! verander alleen de letters en kom niet aan de tekens. Dit gaat problemen leveren in de opmaak van de mail. 

 

succes!

davidhortensius
Toerist
4 0 1

Ha Mitch,

Zo vreemd waren die tekens niet voor me. Het is maar HTML 🙂

Maar inderdaad gevonden! De truc is om niet alleen boven in de mail-template te kijken, maar ook in de HTML broncode er onder.

Thanks! Kudos.

Groet, David