FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Vragen over lokale bezorging & afhalen

Vragen over lokale bezorging & afhalen

Clazina24
Bezoeker
1 0 0

Wie kan me helpen met de volgende Shopify vragen?

1. De bezorging van mijn webshop doe ik zelf dus wil graag alleen bij mensen kunnen bezorgen binnen een straal van 6 km. Als ik zelf een test order doe buiten deze radius kan ik nog steeds bestellen. Hoe los ik dit op? 
2. Hoe stel ik een melding in als klanten een adres invoeren buiten de straal van 6 km dat zij te ver weg wonen? 
3. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mensen die vandaag bestellen hun bestelling 31 december kunnen ophalen?

1 ANTWOORD 1

IrisE
Shopify Staff (Retired)
196 12 24

Beste @Clazina24,

Iris hier van Shopify, wat een goede vragen, graag help ik je.

Bezorgradius buiten 6km

Om een radius voor levering te gebruiken, moet je bedrijfslocatie worden geverifieerd. Controleer en wijzig het adres van je locatie om er zeker van te zijn dat het klopt. Het is waarschijnlijk ook goed om te weten dat de lokale bezorgradius wordt berekend als een afstand in een rechte lijn tussen twee locaties. Als je dit hebt berekend met de rijafstand bij het invoeren van de adressen in Google Maps, dan kan dit verwarrend zijn. Zie hier hoe de kortste route via auto 7.5km is om van de Jumbo in Doorn naar de Jumbo in Wijk bij Duurstede te rijden, maar als je de directe lijn meet, is dit onder de 6km radius.

20-18-0gr0g-ou0f8

Het kan misschien beter zijn om de postcodes in je regio te gebruiken. Zie hiervoor onze help document: De optie voor lokale bezorging instellen.

Laat me weten of dit een betere optie is.

Melding instellen of tekst aanpassen

Klanten die buiten de radius of postcodes vallen, weten eigenlijk niet beter, en krijgen deze optie niet te zien bij het afrekenen. Maar als ik je niet goed begrepen hebt, dan kan je alle meldingen die een klant over het afleveren zo aanpassen:

1. Ga in het Shopify-beheercentrum naar Online winkel > Thema's.
  2. Zoek het thema dat je wilt bewerken en klik vervolgens op Acties > Talen bewerken.
  3. Zoek naar "delivery". Bewerk de tekst.
  4. Klik op Bewaar. Dit staat ook beschreven in dit help document, 

De standaardtekst in je thema wijzigen, waar je dit nog even rustig kan nalezen.

Optie aanbieden om bestelling op te halen op 31 Dec

Je zou dit kunnen omschrijven in de naam van deze optie en ook in de standaard tekst, wanneer dit gereed is:

20-17-7z0r5-gwk1i

Op deze manier moet het wel duidelijk zijn dat de bestellingen alleen op 31 december af te halen zijn. Overginds is de bovenstaande image uit mijn Engelstalige test winkel. Om dit in te stellen in de winkel, kan je de instructies uit dit help document gebruiken. De optie voor het afhalen ter plaatse instellen.

Hopelijk heb je iets gehad aan mijn tips, en laat het mij weten als je nog vragen hebt.

Met vriendelijke groet,

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.