FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Webshop niet vindbaar in google search

Webshop niet vindbaar in google search

FloorBannink
Bezoeker
2 0 0

Hi!

Momenteel ben ik bezig om mijn webshop zichtbaar te laten maken in google search. Hiervoor heb ik mijn domein laten indexeren bij google en is het gecrawld. Echter ben ik nog steeds onvindbaar in google search. Daarnaast krijg ik onder andere de volgende foutmelding: googlebot geblokkeerd door robot.txt. Deze code komt door de standaard shopify code, waarbij ik las dat het niet verstandig is om daar zomaar aan kan zitten. Is hier iemand die toevallig verstand van heeft deze error te verhelpen of een ander idee heeft hoe het komt waardoor ik niet zichtbaar ben in google search? 

Thanks alvast!

Schermafbeelding.png

2 ANTWOORDEN 2

Harmen125
Bezoeker
3 0 0

Hallo Floor,

Heb jij dit inmiddels opgelost want ik heb hetzelfde probleem.

Groeten

Harmen

Arno
Shopify Staff
181 56 22

Hallo @FloorBannink en @Harmen125 

Hartelijk dank voor jullie vragen. Na het indexeren van je website bij Google kan het soms even duren voordat je webshop zichtbaar is in de Google zoekresultaten. Het indexeren van je website versnelt het proces maar maakt het niet direct zichtbaar. Als ik nu op zoek ga naar je website josiehaarclips.nl dan zie ik deze wel terug in de zoekresultaten:

Verder hoef je je geen zorgen te maken over de foutmelding die je laat zien in je screenshot. De URL's die te zien zijn in de screenshot zijn gecrawld door Google, maar niet geïndexeerd om gevonden te worden in de Google Search Console. Dit is verwacht gedrag omdat de URL's die je in de screenshot terugziet geen bezoekbare URL's zijn voor je klanten. Dit zijn inderdaad URL's die door Shopify zijn ingebouwd in het robots.txt bestand en u kunt er van uit gaan dat deze zo zijn ingesteld om uw webshop zo vindbaar en gebruiksvriendelijk mogelijk te maken in de Google Search Console.

Check ons helpdocument over Je sitemap vinden en verzenden voor meer informatie over dit onderwerp en voor instructies hoe u Google uw webshop kunt laten crawlen. Ik wil je veel succes wensen met je onderneming!

Arno | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog