FROM CACHE - nl_header

Website wordt geblokkeerd door internetprovider

Piet_Walry
Bezoeker
1 0 0

Onze webshop wordt geblokkeerd door 1 specifieke internetprovider - Telenet - en dan meer specifiek door de optie Safesurf. Hoe kan dit opgelost worden.

 

1 ANTWOORD 1

Jay
Shopify Staff
208 106 21

Hey @Piet_Walry

Jay hier van Shopify, hartelijk dank voor het plaatsen van je onderwerp. 🙂

Website blokkade
Het lijkt er op dat de Safesurf koppeling via de Telenet-provider je webwinkel ziet als iets verdachts wat mogelijk leid tot een automatische blokkade. Omdat wij hier aan onze kant geen inzicht op hebben kan ik uiteraard de precieze reden hiervoor niet achterhalen. Het lijkt me dus het beste om even direct contact op te nemen met het ondersteuningsteam van Safesurf of Telenet omdat zij je hoogstwaarschijnlijk een wat beter antwoord kunnen bieden met betrekking to je vraag. 

TLS-certificaat (SSL-certificaat)
Wat wel tot een mogelijke blokkade kan leiden is als het TLS-certificaat (ook wel SSL-certificaat) niet gekoppeld aan je domein is. Een domein zonder een TLS-certificaat wordt gezien als "onveilig" omdat de koppeling van je domein hoogstwaarschijnlijk niet volledig juist is. Mocht dit inderdaad het geval zijn dan stel ik voor dat je de stappen in ons Verbind je domein van derden handmatig met Shopify volgt om je domein volledig te koppelen aan je webwinkel. Mocht je hier verder nog hulp bij nodig hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons ondersteuningsteam en dan helpen wij je hier graag even verder mee. 

HIer een voorbeeld van een website met een gekoppelde TLS-certificaat:

20-04-79032-86386

Hier een voorbeeld van een website zonder een TLS-certificaat:

20-02-12466-66837

 Mocht je verder nog aanvullende vragen hebben met betrekking tot dit onderwerp; plaats deze dan graag even als reactie binnen dit onderwerp. Zo kunnen onze ondernemers / experts je eventueel verder helpen. 

Groeten, Jay 

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog