In onze webshop zitten producten welke we NIET versturen, welke uitsluitend opgehaald kunnen worden in de fysieke winkel. Reden is dat de producten te groot / zwaar zijn om te versturen. Ik ben zoekende of en hoe ik dit in Shopify het beste kan organiseren. Eigenlijk zou ik bij de betreffende producten willen aangeven dat die uitsluitend opgehaald kunnen worden.
Nu geven we het aan in de productomschrijving, maar dat wordt niet altijd goed gelezen waardoor mensen bestellen en denken dat het product verstuurd gaat worden.
Een andere gedeeltelijk workaround (niet wenselijk overigens) is er een digitaal product van te maken.
Het lijkt me dat hier een betere oplossing voor is, maar ik heb die nog niet gevonden. Ik hoor graag.
Ik begrijp dat jullie op zoek zijn naar de functie om producten zo in te stellen dat deze ALLEEN beschikbaar zijn voor lokaal afhalen? Je kunt absoluut een specifiek verzendprofiel instellen voor bepaalde producten om ervoor te zorgen dat ze alleen in aanmerking komen voor de lokale ophaalopties in je winkel.
Hey Arno, bedankt dit werkt. Ik was even in de verwarring doordat er dan nog steeds de optie verzenden aanwezig is. Maar bij vervolg stap geeft hij dan de melding dat verzending voor dit product niet mogelijk is. Ik had verwacht dat dit aan de voorkant al zou worden afgevangen.
Dank voor je bericht. Ik heb enige tijd geleden al een keer contact gehad met jullie helpdesk. Ik ben toen ook tot de conclusie gekomen dat de oplossing voor mij niet voldoende is.
2 redenen:
Met de instellingen kan ik nog steeds bezorgen kiezen, in het volgende scherm wordt aangegeven dat bezorgen niet mogelijk is. Ik vind dat minder klantvriendelijk. Zeker ook omdat de melding verwarrend is, de melding wekt de indruk dat je het adres verkeerd hebt ingevuld.
Als je een winkelmandje hebt met meerdere producten waarvan er 1 of enkele niet bezorgd kunnen worden, dan worden deze uit de winkelwagen verwijderd. Ook dat vind ik geen klantvriendelijke oplossing en kan tot afhaken van de klant leiden.
Al met al niet de ideale oplossing voor mij. Ik wil de klant niet kwijtraken doordat het proces onduidelijk is. Ik blijf bij mijn workaround door het product als Niet Fysiek Product aan te merken EN in de titel van het product duidelijk aan te geven dat het product uitsluitend opgehaald kan worden.