Een nieuwe Shopify POS-gebruiker vraagt hoe bestaande barcodes van leveranciers aan reeds geïmporteerde producten kunnen worden toegevoegd. De producten zijn via Excel geïmporteerd en hebben nog geen barcodes.
Twee opties worden overwogen:
Barcodes handmatig toewijzen via een eigen barcodelabelprinter
Een snellere methode gebruiken, vooral voor producten met veel varianten (bijv. lingerie)
Aanbevolen oplossing:
Gebruik de ingebouwde barcodescanner in de mobiele Shopify-app:
Ga naar Producten → Voorraadscanner
Selecteer voorraadlocatie (optioneel)
Scan de barcode van het product
Tik op Toevoegen aan bestaand product
Selecteer het juiste product en sla op
Voor producten die al een barcode hebben, tik op Barcode vervangen. Verdere instructies zijn beschikbaar in de Shopify helpdocumentatie over voorraadscanning met de mobiele app.
Summarized with AI on November 12.
AI used: claude-sonnet-4-5-20250929.
Ik ben net gestart met Shopify Retail (POS) en ter voorbereiding van mijn nieuwe winkel heb ik al reeds producten toegevoegd die ik heb besteld (producten in een excel bestand toegevoegd en daarna geïmporteerd in Shopify + hiervan steeds inkooporders gemaakt om bij levering te selecteren wat ik heb ontvangen en wat (nog) niet).
Nu merk ik dat mijn eerste geleverde producten al voorzien zijn van een barcode door de leverancier. Is er een (graag snelle) manier om die meteen toe te wijzen aan de producten bij ontvangst? Of investeer ik best in mijn eigen barcode labelprinter en maak ik ze zelf? Ook hiervoor vraag ik raad om dit op een zo snelle mogelijke manier te doen, want het gaat over veel variabelen per product (lingerie), en veel producten om te starten.
Het is mogelijk om automatisch barcodes toe te voegen aan een product door de ingebouwde barcode scanner te gebruiken van de mobiele app van Shopify. Je kunt de volgende stappen volgen om dit te doen nadat je bent ingelogd op je Shopify account op de mobiele app van Shopify.