Betalingsmethodes (naast Ideal & Bancontact) en hun prijzen

Ik heb op het moment een ecommerce website bij een goedkoop platform en wil graag switchen naar Shopify.

Voordat ik dit doe wil ik alle kosten van Shopify op een rijtje hebben dus naast de abbonements-kosten wil ik ook de kosten van de betalingsmethodes goed snappen.

Het kan aan mij liggen, maar ik vind de beschrijving op de Shopify Nederlandse betalingsmethode pagina een beetje vaag. Op de pagina voor Nederland worden veel betalingsmethodes getoond, maar bij shopify payments staat er dat externe partijen 2% extra kosten. Ik weet dat bijvoorbeeld Mollie ook geld vraagt, afhankelijk van de gekozen betalingsmethode, maar zorgt dit voor dubbele kosten voor een winkeleigenaar? Aan Shopify en Mollie bijvoorbeeld. En hoe zit dat met PayPal?

Ik ben erg geïnteresseerd om naast Ideal en Bancontact ook Giropay of Paypal als betalingsmethode te gebruiken i.v.m. verkopen aan Duitsland en vroeg mij om deze reden dus af hoe het nou precies in elkaar zit.

Ik zoek dus iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat de werkelijke kosten zijn voor het gebruik van de verschillende betalingsmethodes. Het gaat mij vooral om die dubbele kosten of dit klopt of niet.

Alvast bedankt voor wie antwoord :slightly_smiling_face:

3 Likes

Hoi, is je vraag al beantwoord? Ik ben eigenlijk ook een nieuwe lid van shopify en zit met een paar vragen over dropshipping.. zou jij dat kunnen beantwoorden? Ik kan ook voor betalen.

Gr Nataliya

1 Like

Ze zijn beschikbaar met de nieuwste alles-in-één betaaloplossing via Stripe zonder extra commissie.
Giropay: https://youtu.be/7MOpWfxS9Gs

Bancontact: https://youtu.be/EutFCn1NMF0

iDEAL: https://youtube.com/playlist?list=PLYcyegf4ttmGdfkCKK0QdRnMu9yUycbJb

4 Likes

Hi Freekers,

dank je wel voor je vraag. Peter hier, van Shopify Support. Ik begrijp inderdaad wat u bedoeld dat het voor winkeliers die nieuw zijn op ons platform soms lastig kan zijn om precies uit te vogelen hoe het zit met kosten wat betreft betalingsmethodes.

Simpel gezegd zijn er drie factoren belangrijk. Vrijwel zeker zult u gebruik willen maken Shopify Payments als u de meest voordelige optie wilt. De transactiekosten binnen Shopify Payments zijn afhankelijk van het abonnement, en kunt u hier zien:

Niet alle betaalmethodes worden aangeboden via Shopify Payments. Zo bieden wij momenteel bijvoorbeeld Giropay niet aan. Die kunt u vervolgens via andere betaalproviders aanzetten onder Extra Betaalmethodes. Voor alle betaalmethodes die niet via Shopify Payments worden aangeboden, betaald u vervolgens inderdaad aan hen hun transactiekosten, en betaald u aan ons ook nog Transactiekosten van derden. Deze zijn voor het Basis abonnement inderdaad 2%. Voor Paypal betaalt u deze transactiekosten van derden niet, maar betaalt u enkel hun transactiekosten, zolang u gebruik maakt van Shopify Payments als uw betalingsgateway.

Er zijn uiteraard ook andere opties voor gateways, die kunt gebruiken in plaats van Shopify Payments, zolang u die echter via Shopify ingesteld heeft zult u hiervoor ook 2% transactiekosten van derden aan ons betalen. Deze zijn dus eigenlijk vooral van toepassing voor winkeliers die geen gebruik meer mogen maken van Shopify Payments, omdat ze bijvoorbeeld niet aan onze gebruiksvoorwaarden voor Shopify Payments voldoen (vanwege het type product dat wordt verkocht bijvoorbeeld), of omdat de winkeliers in landen woonachtig zijn waar Shopify Payments niet wordt aangeboden.

Ik hoop u hiermee weer wat verder te hebben kunnen helpen. Als u nog verdere vragen heeft, dan horen wij dat natuurlijk altijd graag van u!