Beveiligingscertificaat

Hi,

Ik kreeg vandaag de opmerking van een klant dat zij, als zij naar de webshop wilde gaan de volgende melding kreeg: Het beveiligingscertificaat van deze site is niet vertrouwd.

Toen ik zelf vanuit Instagram op de link van de shop klikte kreeg ik dezelfde melding.

Nadat ik daar www in de link had verwijderd kon ik wel normaal inloggen.

Kan hier iets aan gedaan worden of kan ik zelf wat doen. Dit straalt niet echt vertrouwen uit als deze melding in beeld komt.

Hoor graag!

Groeten

Rosita

Hallo @Rositadekrou ,

Welkom bij de Nederlandse Shopify Community en hartelijk dank voor je vraag! Zou je misschien de volledige domeinnaam van je webshop kunnen delen? Dan kan ik samen met je meekijken waarom je klanten deze foutmelding over het beveiligingscertificaat zien!

Voor meer informatie over beveiligde verbindingen via Shopify wil ik je aanraden om dit hulpdocument over ‘Beveiligde verbindingen met je Shopify-winkel inschakelen’ even door te nemen. Hier wordt ook uitgelegd welke problemen er kunnen optreden bij het vrijgeven van een beveiligingscertificaat. Ik zal hieronder ook even uitleggen wat dit certificaat precies inhoudt.

Shopify gebruikt Transport Layer Security (TLS) om alle verbindingen met je Shopify-beheercentrum en je webwinkel te beveiligen. TLS heeft het oudere SSL-protocol (Secure Sockets Layer) vervangen. Maar de termen TLS en SSL worden nog steeds als synoniemen gebruikt. Met andere woorden, een SSL-certificaat is eigenlijk een TLS-certificaat. Om te zien of jouw Shopify winkel zo’n certificaat heeft ga je naar je webshop en zoek je naar het hangslotje naast de URL van je webwinkel. Zie de afbeelding hieronder ter voorbeeld:

24-50-80431-91029

Als je op jouw webshop een hangslotje ziet naast de URL van je winkel dan is de webshop beveiligd met een TLS-certificaat.

Laat het gerust aan ons weten als je na het checken van bovenstaande informatie nog steeds niet weet waarom je geen beveiligingscertificaat voor je webshop hebt. Als je dan je domeinnaam met ons deelt kunnen we samen met je meekijken wat er precies aan de hand is!

We kijken uit naar je antwoord!