BTW nummer toevoegen als invulveld in de checkout

Voor verkopen aan buitenlandse bedrijven, bijv. Belgie, dien je het BTW nummer van de betreffende klant op te nemen in je verkoopfactuur. Shopify biedt volgens mij nog steeds geen mogelijkheid om een veld voor het BTW nummer op te nemen bij de klantgegevens. Ik heb deze thread gevonden, maar ik hoop dat er nu een betere oplossing is (waarom niet gewoon een invoerveld bij de checkout?).

Hey** @jeroenvandepol **!

Hartelijk dank voor het plaatsen van je onderwerp. De thread die je hebt gevonden biedt momenteel inderdaad de beste alternatieve soluties aan. Je kunt de standaard tekst in je checkout-pagina wijzigen zodat een specifiek veld (bijvoorbeeld het bedrijf of het adresregel2 veld) BTW-nummer weergeeft. Mocht je hier het adresregel2 veld voor gebruiken, zorg er dan wel voor dat je adresregel2 een vereiste optie maakt in de checkout:

Mocht je dit toch liever niet door het bewerken van de standaard tekst in je thema willen instellen, dan is de laatste alternatieve methode om dit via een app voor elkaar te krijgen. Ik deel hier een lijst met apps waarmee je dit voor elkaar kunt krijgen. Ook als je interesse hebt in het verkopen van B2B (wholesale), heb ik hier een lijst met apps die je hier goed mee op weg kunnen helpen.

Als je verdere vragen hebt dan kun je deze zeker binnen dit onderwerp opnemen. Ook ben je van harte welkom om contact op te nemen met ons ondersteuningsteam, en helpen we je graag via je Shopify Support Inbox of chat verder!

Groetjes,