BTW webshop ondernemers

Hoi,

Ik heb een vraagje..

Wij zijn een bedrijf en leveren aan andere bedrijven. Sinds kort leveren wij ook aan het buitenland.

De instellingen zijn nu zo ingesteld dat de BTW tarieven van het land waar wij heen sturen worden berekend (one-stop -shop). Maar dit is voor ons niet nodig. De verkoop prijzen in onze winkel worden exclusief BTW weergegeven.

Wij leveren dus niet aan particulieren. Hoe kunnen wij de webshop zo instellen dat we gewoon één tarief voor alle landen hebben.. De zakelijke klant betaald geen BTW over de gekochte producten.

Moeten we dan werken met het BTW nummer? hoe kunnen we dit toevoegen aan de Checkout?

Alvast bedankt,

Hoi @Claudia1992 ,

Ontzettend bedankt voor je vraag, ik begrijp dat je graag wilt weten hoe je 0% BTW in rekening kunt brengen voor je klanten, klopt dat?

Wanneer je voor bepaalde klanten geen BTW hoeft te berekenen, dan kan je overwegen om een van de volgende apps te installeren. Deze apps maken het mogelijk voor je klant om hun BTW-nummer in te voeren, de app herkent het BTW-nummer dan en er wordt vervolgens 0% BTW in rekening gebracht.

Je kan ook overwegen om te werken met een B2B app. Ik deel graag dit overzicht van B2B apps waar je dan een kijkje naar kunt nemen. Vaak komen apps aan op persoonlijke voorkeur, ik kan je daarom zeker aanraden om zelf ook een kijkje in onze Shopify App Store te nemen. Mogelijk dat je een app vindt waarvan je vind dat deze beter bij je winkel past.

Hou er rekening mee dat sommige apps een gratis proefperiode aanbieden. Dit geeft je de gelegenheid om deze kosteloos te testen om er voor te zorgen dat de app prima bij je bedrijfsdoelen past. Als je toch besluit om geen gebruik van de app te maken, zorg er dan wel voor dat je deze verwijderd voordat de proefperiode is voltooid. Zo vermijd je potentiële extra kosten.